söndag 25 juli 2010

Vår vinter mitt i högsommaren?

Igår gjorde vi absolut ingenting. Som vanligt så sken solen utanför fönstret och jag sa till Joakim att det går ju inte att få ångest längre över att man sitter inne när solen skiner. För det gör den ju VARJE dag här. Dessutom är det så varmt så man knappt orkar vara ute. Varför infinner sig den där känslan då. För att vi nordbor är så vana vid att man ska vara ute när solen skiner.. Men här i tvärtomlandet så funkar ju inte det. Vi får vara inne i acn istället. Visst är det konstigt? Det är lite som vintern hemma dessa månader från juni till september. Man är inne, tänder ljus och kollar film. Vår vinter, mitt i högsommaren hemma. Det är självvalt och från Oktober till Maj har vi underbara månader då man kan sitta på uteserveringar och mysa. Det kan vi inte nu och det saknar jag så oerhört!

Sista veckan innan nya jobbet startar. Idag hade jag tänkt att gå ner i poolen och läsa lite, ta en lång dusch med peeling, masker och sånt. Joakim hämtar mig för att köra mig till Battuta mallet. Jag är låst här ute när jag inte har bil som jag förövrigt har snart som tur är. Tänkte gå på bio och ta en fika i mallet. Ni vet, vintergrejojor så här mitt i sommaren: )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!