söndag 11 juli 2010

No internet...

Forfarande... Vi får väl se när Etisalat som är vårt internetföretag orkar ta sig hem till oss och installera. Allting är så komplicerat här!!! Tv nope men iaf el och vatten har vi! Men det går bra ändå: )

Tack för era grattis, det värmer verkligen ska ni veta! Det känns riktigt bra det här. Kommer berätta mer om det nya jobbet när jag får lite mer koll på vad det är jag ska göra och det blir ju efter den 1 augusti: )

Har haft fullt upp den senaste tiden som ni kanske förstår. Sverige har ju varit här, då är det busy ska ni tro. Det var en kick off vi hade för lite olika länder här från Mellanöstern och Nordafrika. I tisdags var vi på en båt i creeken där det var en 4 rätters middag. På Onsdagen var vi på sightseeing bussen. Ni vet den där röda bussen som de har i London också. Jag har aldrig varit på den här så det var lite skoj. Dock är det mest shoppingmalls som är attraktioner här haha. På kvällen var det Saffron på Atlantis med en massa god skaldjur och dessertbord. Jag hann inte hem en enda gång efter jobbet och innan kvällsaktiviterna så kom hem vid 12 på natten varje dag så bara sov hemma.

Torsdagen kom snabbt förra veckan och vi hade mys kväll med god biff, pommes och sallad som sig bör en fredag. Fick en massa presenter från deltagarna. Bla en väska och ett vin från en deltagare från Algeriet som vi provade. På fredagen var det fullt upp med shopping på Ikea ( igen) krävs många turer dit nu: ) ett annat ställe där vi inhandlade en dammsugare, sen var det lite pool och sen spelade vi tennis på vår tennisbana. J har nu börjar lära mig. Kan säga som så att efter den träningen så var jag helt slut. Det är ju som ni vet GANSKA varmt här nu. Igår så började jag dagen med simlängder sen var jag på vår lilla mall i Green community och gjorde pedikyr och manikyr. Lite lunch sen poolen. Spagetti köttfärssås, alfapet och en film på det.

Detta är sista veckan på kontoret. På torsdag tar jag semester, fast inte riktigt. Har med mig laptopen och jobbar hemma så jag får ha lite semester iaf. Tyckte jag var en bra lösning. Kommer komma in någon dag för att visa min tillfälliga ersättare lite men det är nog det. Försöker stanna hemma och hoppas på att vi då har internet annars blir det lite svårt. Vi funderar på en tur till Muscat i Oman. Till ett Shangri la hotell uppe i bergen där det tydligen ska vara 10 grader mindre än här, låter ljuvligt.

Ikväll är det VM finalen ja. Då jag inte sett en enda match så tänker jag nog se denna. Vi går till hotellet och äter på den italienska först tror jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!