söndag 25 juli 2010

Battuta

Har spenderat eftermiddag och kvällen på favorit mallet Battuta. Det som ligger närmast oss dessuotom. Förmiddagen var det vanliga, jobbmail, läste, simmade..

Var och fikade på Costa coffe. En annan favvo när det gäller cafeer. Finns även i London och det som är bra är att de har dessa trekants smörgåsar som de även har i London överallt. Det blev en frappucino och lax och creamcheese smörgås. Ja som ni förstår har jag lite övergett lchf vid detta laget. Jag är sämst jag vet. Men provar allt iaf. Satt och läste tidningen där och hittade en hyrbilsfirma som hyr ut Yaris för kanonpriset 1595 dhs, så den kör jag på. Ska nog åka dit imorgon och hämta mig en bil tror jag bestämt. Ingen deposition krävde de heller... Man undrar ju om det verkligen stämmer men det får vi se imorgon..

Gick på bio och kollade på salt filmen med snyggaste Angelina Jolie. RIKTIGT bra, rekommenderas! Sen strosade jag omkring i alla affärer. Det är något som heter DSS nu. Dubai summer suprises, innebär REA!! Vissa saker för 20 Dhs!! Galet billigt. Var ute efter nattlinnen denna gången och hittade fina inne på Debenhams. Var tvungen att köpa 2 då jag inte kunde bestämma mig för vilken färg... Blev vitt och rosa. Sen var det Geant och lite tråkig matshopping. Kl var 20 och det var alldeles fullt där inne. Har folk inget bättre för sig en söndag kväll än att åka och handla mat kan man undra. J mötte upp mig vid halv nio där. Han hade haft en lång dag. Det är oxå anledningen till att vi inte åkte till Muscat. Här är en rik amerikan som är sugen på lite hus och då får man snällt stanna i Dubai: ) Hoppas på det bästa nu!!!

Blev en sen middag. Pasta med en sås av olivolja, vitlök, lök, körsbärstomater, massor av basilika och ett glas rött. Nu e klockan redan halv elva och dagen har svissjat förbi. Nu blir det internet tv och paradise DK som vi följer.... Love it!




REKOMMENDERAS VERKLIGEN!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!