lördag 1 maj 2010

En helkväll.

Det bidde det igår. En helt perfekt dag med, poolen, simning, läsning på dagen sen lite eftermiddagsslappande sen gick vi ner till Habtooor hotellet och deras goda köttrestaurang och åt så gott så gott!! Beställde in 300 g oxfile, sauterade champinjoner, beasås, till det en flaska rött. Efter maten cappucino, delade på en chokladkaka mmm. Smarrigt! Dock orkade jag kanske äta endast halva köttet, det var en stor biff kan jag lova men som tur var så ställde mannen upp och slukade resterna! Vi hade en 2 st kuponger där så vinet var gratis och en huvudrätt var gratis. Jag säger bara, tack för att entertainer guiden finns!

Restaurangen heter The grand grill och man sitter ute i en trädgård, jättemysigt.



Tänkte oxå visa er toaletterna här. De är så sjukt fina. Visst är dem. Man är lite bortskämd med det nu och tror att det är såhär det ska vara på toaletter, med handdukar, dyra produkt tvål och bodylotion!
Efter maten gick vi upp till en bar som heter Bartini, det är nåra svenska tjejer som har den och där finns alla sorters martini. Vi provade en som hette Marina och var mycket smarrig. Sen blev det rosevin. Några av Joakims kompisar kom dit, så vi blev ett litet gäng svenskar där som sen åkte vidare för att gå ut och dansa. Och det ska jag säga mina vänner, det är inte ofta jag går ut o dansar här och givetvis så stängde stället typ en kvart efter så det var inte lönt att gå in... Typiskt men men blev skjussade hem så det var skönt. Var kanske hemma vid 4 snåret så idag sov man länge.. Skippade stranden och har bara haft mysdag. Lagat hamburgare med hemmagjord coleslaw, kollat tv och bara varit. Imorgon är det dags för ny vecka igen och nu är det tv och youghurtglass som hägrar!
Ha en fortsatt trevlig helg!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!