lördag 8 maj 2010

Resor

Med jobbet... Sitter här med min andra kopp kaffe och tänkte uppdatera er om mina resor som jag berättat om. Den 24 Maj ska jag till Abu Dhabi. Se nedan karta för att se vart det egentligen ligger. Mycket nära Dubai och det är i samma land fast i ett annat emirat. Man utgår från att folk vet var alla de här städerna ligger men det är inte så lätta att veta. Jag hade ingen aning att det var i samma land innan jag flyttade hit iaf! Men det är det iaf. 7 emirat i ett och samma land. Förenade arab emiraten. Iaf... Den 24 åker jag dit med några från jobbet och övernattar på ett flott hotell: ) 2 dagars mässa där.

Veckan efter, den 30 Maj bär det av till Sverige. Flyger till Göteborg och stannar där från sön till fre. 3 dagars konferens med en massa länder från hela världen och kul att träffa mina kollegor från Göteborg som man mailar med men inte har en aning om vem det är! Sen tar jag tåget ner till Malmö för en härlig weekend himma. Så ni som har tid för en kaffe, let me know: )

Söndag kväll är det dax att åka upp till Gbg igen till tisdag sen tar jag tåget till Eskilstuna och stannar där till Torsdag då jag åker till Stockholm för att flyga tillbaka till Dubai. Det blir några intensiva och roliga veckor. Ser verkligen fram emot detta!

Kommer hem den 11 Juni och då är det hög tid att börja flytta till annan lya sen i mitten av Juli är det dags för semester. Vår semester går till Sverige för några veckor och sen håller vi på att kolla upp en liten semester någon annanstans en vecka. Får se vart det blir. Funderar på någonstans i Europa eller någonstans nära här. Indien lockar! Dock är det nog lika hett där som här under sommaren...

Mannen är iväg och jag har lägenheten för mig själv, så snäll som jag är så blir det lite städning och sen skvallertidning, cola light och poolen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!