fredag 28 maj 2010

Gårkvällen..

Har varit vaken nu i snart 2 timmar vilket verkligen är totalt sjukt! Men vad ska man göra, jag vaknar ju och är utvilad. Somnade tidigt så då vaknar man tidigt. Har fixat lite hemma, diskat, tvättar och väckt stackars älskling... Men men snart öppnar poolen och då ska jag ner och simma under tiden går mannen och handlar färskt bröd på waitrose och så har vi morgonfika.

Igår vart det hem bara och byta kläder, in i en taxi och åkte ner till Souk bahar området. Det som ligger vid Burj Khalifa. Där är verkligen hur mysig som helst och folk! Där är så mycket folk, fast det är varmt ute. Man brukar ju märka ju varmare det blir hur det blir mindre folk på uteserveringar men det var fullt överallt faktiskt. Vi tog rose vin på en terass på andra våningen och hade utsikt mot fontänerna sen spatserade vi vidare till Vapiano och jag åt en pizza som hette Bruschetta som C har tipsat om. Den var sjukt god!! Ja ni vet bruschetta, de här små italienska godsakerna. Så en hel pizza som var som dem mmmm...

Har mycket att fixa i helgen men mest roliga saker såsom shopping haha! Idag blir det lite poolhäng, måste ju bli lite brun innan jag reser till kalla Sverige hade jag tänkt: ) Sen åker jag till Mall of emirates och shoppar och fikar på youghurt stället. Imorgon ska jag och Carro till Karama på dagen sen är jag ditbjuden på mat och vin, härligt! Ska med packa, försöka få en manikyr och kramas med darling.


Skylinen nere vid Souk al bahar är fin!
Fontänerna...

Och igen..

Fullmåne igår.. Synd att bilden blev så suddig men den var magisk!

Svårt att få med hela khalifan...
Nu så, dags att ta på sig bikinin, ta hissen ner och hoppa i plurret!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!