lördag 8 maj 2010

Min sallad.

Har precis gjort min goda sallad. Tänkte bjussa er på receptet om ni e sugna och inte riktigt vet vad ni ska laga för middag. Gör så här;



Köp helst färdig sallad, italiensk och lägg i en skål fyll på med coctailtomater, soltorkade tomater, pinjenötter, kyckling, parmesan ost och annat man har hemma. Kok fullkornspasta när den är klar så spara lite av vattnet, sila pastan och häll på kallt vatten. Lägg tillbaka pastan i kastrullen, ta en halv burk pesto och häll över lite av det vattnet ni sparade. Till det serveras färskt bröd som kan dippas i olja och balsam vinäger... Mmmm mycket smarrigt!





Sorry om inte bilden ser så smaklig ut, detta beror på att vi redan hade ätit... Se så mycket det blev över, min sallad imorgon igen alltså: )


Har städat, haft poolhäng med skvaller tidning, simmat mina 40, storhandlat på geant och nu lagat middag. Nu är det kväll igen... Var sugen på att gå till Ritz carlton för ett kallt rose eller vitt men mannen påminde mig om att det gjorde vi ju igår och det kan man ju inte göra varje dag. Det har han ju rätt i eller.? Det ska erkännas att när man bor i detta landet med sol o värme varje dag så speciellt när man är ledig så lockar ett glas rose...Speciellt i eftermiddag solen, faktiskt mer än på kvällen! Vi ska kolla film nu. Dvd killen tittade in igår och det blev en del filmer av honom. Igår såg vi couples retreat och den var skoj! Idag kanske Bounty hunter med Jennifer Aniston.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!