torsdag 13 maj 2010

Inglot, lila rosor och tapas.

Ja det är vad denna dagen bestått av i kort. Efter jobbet så åkte vi till Battuta, vi gick på varsett håll då jag skulle handla massa nytt make up och det är ju inte my love så intresserad av. Har hittat en ny affär som heter Inglot och påminner lite om makeup store. Polskt märke. Bra produkter och bra priser. Jag blev fint målad där och fina tips,tog det mesta. Concealer, puder, rouge, läppstift, ögonskuggor, vässare och fick då 2 presenter värda 250 kr på köpet, tack tack. Jag gillar att ha allt i samma märke så nu ser jag fram emot morgondagen då jag ska rensa ut och fixa och dona. Jag vet ju sånt här men det är alltid kul att få höra vad dem tycker man passar i..

Jag har gröna ögon så då är det lila, brun som gäller. Har man blå ögon så är orange mycket fint tex... Men inte visste jag att jag skulle ha korall på läpparna men nu kör vi på det: )

Efter det åkte vi till Waitrose och handlade lite godsaker. Vi åt nyss på balkan med ett gott, 4 årigt vitt vin. Vi hade hemmagjord hoummos, räkor i olja och vitlök, salami, ost, vindruvor, bröd och oliver mmm. Det är torsdag! Hittade lila rosor och har aldrig sett det innan så de står här nu vackra och doftar underbart. Får man inga rosor av sin pojkvän så får man ju köpa dem själv, eller hur? Men han betalade iaf; )

Nu känner jag hur trött jag är... Ska dricka lite kaffe och ta det där sista glaset vin från flaskan. Kolla Ankan sen lär jag slockna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!