onsdag 5 maj 2010

I brist på annat.

Så får ni en bild på hotellet vi var och käkade på ikväll. Givetvis så hade jag glömt att ladda kameran, väl laddad i 5 min innan vi gick så väl när jag skulle ta en bild så inser jag att jag glömt minneskortet i kameran!! Störigt. Jag som skulle visa er bilder från premiär turen på metron men men den får hänga med nästa gång. Det var en trevlig tur måste jag säga då man fick se Dubai från ett annat sätt. I vanliga fall så åker man på motorvägen och ser inte så mycket mer men nu som sagt så fick man se Dubai från en annan vinkel, trevligt och jag måste ju säga att man bor i en trevlig stad.

Metron i sig påminner om Köpenhamns metro, sån utan förare. Väldigt lyxig och fräscha stationer som sig bör här. Billigt, 6 dhs för en enkel tripp till gamla delen, Väl vid vår station när vi gick ut så fick man känslan lite av att man var på semester. Det är liksom så annorlunda i den delen och man är knappt där. Det blir ändring på det nu när vi har metron, annars drar man sig för att köra då trafiken är ett helvete i de delarna. Vi gick från stationen till hotellet och allt som allt tog det ca en timme och en kvart från dörr till dörr. Vi orkade inte ta metron tillbaks så det blev den gamla hederliga taxin och då var man hemma på en halvtimme. Men det är ett mycket bra alternativ och det kommer vi göra fler ggr!!

Vi e nu nerbäddade och proppmätta. Förätt- tomat och mozzarella sallad. Varmrätt - Oxfile med sparris och beasås. Efterrätt - Creme brulee och glass. Fast J fick min desssert med... rött vin o cappucino och så var det en fulländad onsdagskväll: )

Händer mycket nu mina vänner i mitt liv, ska ta och berätta om allt som händer denna månaden alldeles snart! Nu ska jag sova, godnatt vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!