söndag 9 maj 2010

Planerar lite.

Har precis kollat Valentines day och den var helt ok. J somnade men jag sitter här och är inte ett dugg trött faktiskt. Så jag surfar runt lite och planerar vår resa lite. Det blir till 99% Goa i en vecka i mitten av juli för att sen kanske jobba en eller två veckor och sen åka till Sverige i kanske 2 eller 3 veckor eller ngt. Känns bättre att dela upp semestern lite än att ta allt på en gång, eller? Jag vet inte.. Kanske är det skönast att ha en hel månad i sträck.. Får se: )

Goa... Ja det är ju Indien light kan man säga. Vi som bor här har det bra för att det är ju så nära. Ca 3 timmars flight och det kostar bara 2000 kr tur och retur. En kollega till mig kommer därifrån och har givetvis kontakter. Så ett 4 stjärnigt hotell med frukost, lunch och middag kanske går på en 1500 kr. Billigt, bra och spännande!! Finns hur mycket som helst att göra där, bada med elefanter, risodlingar, teplantage, kryddskogar, vattenfall, tempel, yoga. Och en massa god mat såklart. Det är lågsäsong när vi åker så det är ju kanon för att hotellen har som sagt billiga paket. Vi bryr oss ju inte så mycket om det regnar lite då och då. Vi har ju sol typ alltid och vi vill upptäcka saker, ha det mysigt och bara koppla av! Åhh vad härligt det kommer bli...

Vad ska NI hitta på under semestern??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!