fredag 14 maj 2010

Friiiiidayyyy!!!

Är här igen!! Skönt det. Veckorna bara springer ju iväg ju... Se så vackra de lila rosorna är. Jag älskar färgen, verkligen. Vad tycker ni?

Vakna vid 8... Som vanligt uppe med tuppen.. Frulle, lite städning och fixning sen ner till salongen här nere. Trådning av bryn, det är ju något av en konst. Vanligt här i dessa länder. Bra blev de och mörka. Men det är bra i början så det håller lite. Tog också ett snack med min frisör. Ska erkännas att jag inte var helt nöjd. För grått, grönt och än är jag ju inte tant! Jag hade med mig bilder och allt för att visa HUR jag ville ha det. Hon la i en lite mer guldig ton. Alltså mer mot rött än grönt och grått. Jag är ju varm så blir inte så bra med kalla färger. Ja, det blev ju inte som på bilden, som vanligt men bättre än innan. Dock syns nästan inte slingorna alls nu men hon sa att de skulle komma fram mer efter tvättning. Joa tyckte det såg ut som innan... Alltså innan jag gjorde det för första gången... Hmm jaja, men vi tjejer behöver ju lite uppfräshning och förnying, inte sant?

Ner till poolen och simmade lite, orkade inte va där så länge. Vänner det är varmt nu, riktigt varmt...

Nu har vi lunchat med kycklingspett, sweetchilisås, hoummos, oliver och sånt. Gott. Nu ska jag faktiskt baka kanelbullar har jag bestämt mig för. Eftermiddagskaffe och en bulle mmm.

Ikväll blir det City of light på bio. En film som handlar om 3 typer här i Dubai och den är såklart härifrån. En indisk taxichaffis, en britt, en local. Ser fram emot att se den. Har hört mycket om den här såklart. Antar att man inte har en aning om den i Sweden...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!