lördag 27 mars 2010

Snoopy Island.

Jag passar på att blogga lite medan Joakim är iväg och handar frukost till oss. Vi gjorde ju en utflykt igår. Det var meningen att vi skulle åka till Dibba men det blev Snoopy Island istället. Vi körde ganska mycket fel på ditvägen och till slut köpte vi en karta! Det tog oss ca 3 timmar dit och 2 och en halv timme hem så tydligen körde vi inte hur fel som helst. Men det är en låååång uflykt på bara en dag kom vi överens om. Man kan passa på att ta in på det lilla hotellet istället så blir det ju en lång helg.


Snoopy island är en liten ö som ligger i Fujeriah, det andra emiratet som vetter mot Indiska oceanen. Det ligger korallrev runt den så det är en massa fina fiskar och även hajar och sköldpaddor! Man kör mot Sharjah och sen vidare in öst. Det ligger utanför ett litet hotell som heter Sandy Beach. Där har de pool, restaurang, bar, omklädningsrum och man betalar 75 Dhs för ett dagspass. Nu kom vi ganska sent men det var det ändå värt och tur kanske för att det var galet varmt igår!!! Så vi kom vid två, åt lunch sen var det dags att prova snorkla. Vi hade varit inom Carrefour på vägen dit och köpt en.


Jag har haft lite svårt för att snorkla innan men nu klarade jag det! Först tog jag en liten runda med bara glasögonen, sen tog en runda med snorkeln. Det mest underbara är att bara ligga där och flyta och vara tyngdlös och det är alldeles tyst och lugnt därnere under vattnet. Fick se en massa fina randiga fiskar. Men vågar mig inte så långt ut än sålänge, för ta det nästa gång vi sticker dit.


Det blev en lång lång dag. Åkte hemifrån halv elva och kom tillbaks halv nio. Då blev det Thai delivery, Idol och efter Idol en film som hette Hotell Rwanda. Bra, men hemsk.


Se bilderna nedan. Tyvärr lade jag upp det lite fel så det börjar på hemvägen men men!



I Fujeira ser naturen annorlunda ut med mer berg och så.




Området runt Sandy Beach. Poolen, bar...


Och så själva ön!






l

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!