söndag 14 mars 2010

Mothers day.

Idag är det mors dag här och i England och kanske någon annanstans med. Men inte i Sverige iaf, det hade jag vetat. Så lost är jag inte! Mamma- Jag ska hälsa från vår security vakt härnere, Ett stort Grattis till dig! Han tror ju såklart vi firar det med.

Igår- Blev en mycket mysig dag hela dagen lång med buffetfrukost och poolen som jag skrev. Sen var vi nere på Jbr och åt på den mexikanska. Delade en fajita och drack alkhoholfri jordgubbs margarita! Sen åkte jag bort till Barasti och träffade Beata och vi satt och snackade på en solstol nere vid stranden i några timmar och sippade på ETT glas vitt vin. Mycket trevligt. Förresten, ska berätta en sjuk sak för er. Idag fick jag höra att ett engelskt par hade varit nere på jbr walken, ja ni vet där vi brukar vara. De hade suttit där på en restaurang och de hade pussats. En local hade sett det, rapporterat polisen och nu fick de en månads fängelse och deportering till England. Visst är det sjukt??? Vi pussas jämt och ständigt där. Det känns liksom inte som att man är i ett land med Sharia lagar när man är här. Allting känns så amerikaniserat. Men det är det ICKE!!! Man måste verkligen passa sig.... Läskigt...

Nu ska jag ta en promenad på stranden,mitt gymkort har gått ut och jag känner inte att jag vill betala 700 kr per månad så nu får det bli powerwalks på stranden och simning istället. Vattnet i poolen börjar bli varmt och skönt nu så det är ok. Efter min promenix ska jag möta upp Caroline och så ska vi fika på walken. Det italienska cafeet där vi brukar äta frukost på har kanske världens godaste kaffe och dessutom äkta italiensk glass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!