fredag 5 mars 2010

Färskt bröd.

Finns det något bättre än nybakat bröd en helgmorgon...Jag ligger i sängen och väntar på att min älskling ska gå iväg till Waitrose för att handla det. Sen en lång mysig frukost på balkongen. Solen skiner idag så det blir poolen hela dagen i en solstol med en bra bok och en iskaffe.

Har inte skrivit på några dagar men har haft en stressig och jobbig vecka så har inte varit på bästa humör... Det är inte alltid lätt att koordinera i Mellanöstern vill jag lova. Även om man själv gör sitt bästa och mer därtill så blir det ändå fel. Då är det ju inte mitt fel men jag tar det på mig och mår då dåligt att allt inte går perfekt. Ta det här tex, jag har fixat så att vi skulle få lite trevlig uteplats på jobbet,varit och handlat det och ordnat så att de ska lämna det. Affären skjuter först upp det en vecka sen ringer de varje dag i veckan och säger att det är problem, de kan inte komma. Inte förstår de ngn engelska heller. Det är något annat språk kanske en bladning mellan indiska och engelska och jag fattar inte ett dugg. Jag skickar gatepass till dem, ändå funkar det inte. Det enda jag kan uppfatta är Sorry madam, problem. Heeeela tiden. Jag får lösa det på något sätt men vet inte hur då jag inte har en så stor bil som kan ta allt men får väl ta och köra i omgångar, antar att det är den enda lösningen.... Ok det var ett litet problem...

I onsdags hade jag fantastiskt trevligt! Träffade en svensk tjej som har bott här lika länge som jag. Vi träffades på Yachtklubben och det blev mååånga glas vin och mycket snack! Åh vad jag saknat att ha tjejsnack. Jag hänger ju för det mesta med det andra könet haha! Både på jobbet och hemma. Vi hade iaf supertrevligt och ska ses snart igen. Igår mådde man som man förtjänade men det var det värt!

Denna helgen är längtad efter och vi ska ha det bara så lugnt och skönt. Men nu så är det dax att väcka liv i älsklingen så vi kan få lite av sånt här nedan...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!