måndag 29 mars 2010

Ger upp.

Har försökt lägga upp bilder från idag men det FUNKAR INTE. Jag blir galen när det inte går som jag vill... Men men ni får se bilderna imorgon istället. Ville visa er vårt favvohak nere på walken med den underbart goda italienska glassen. Vi var där nere en sväng ikväll. Tog en kvällspromenad och satte oss där och åt glass, drack macciato och tittade på folk.

Det är intressant egentligen när man tittar sig omkring och ser alla dessa olika människor runt omkring. Araber i sina vita dish dash och kvinnorna med de svarta. Det är kul att se dessa vita rockar med basebollkepsar på huvudet. Verkligen öst möter väst. Sen en massa turister. Några ryssar med sina ALLDELES för korta kjolar.... Powerwalkare, ferraris och lamborghinis som glider förbi och så vi såklart: )

Har städat ut i min garderob ikväll med. Det var tvunget, varför? Jo för att imorse förvandlades jag till det lilla monstret som brukar komma fram på morgonkvisten. Hittade inte den kjolen jag skulle ha så drog ut precis alla plagg ur garderoben för att sen hitta den på stolen.... Så kan det gå. I denna frustration så ska jag hälla upp ett glas apelsin juice i ett champagne glas, brukar göra det på mornarna. Känns lite lyxigt sådär hehe. Då ser jag att det är dåligt diskat!!! Stackars J får sig en liten träff med monstret... Han har lärt sig att det är bäst att vara tyst fram till det att jag fått mitt kaffe och vi är på väg till bilen. Bäst så för husfriden: )

Dessutom ligger vi här nu och är livrädda för att vi kanske kommer att bli magsjuka. Räkorna jag hade i skagenröran... Var de kokta eller råa? Vi vet inte någon av oss. De var inte grå det är jag säker på men inte heller helt rosa. Det stod bara på förpackningen skalade räkor... Någon som vet, är det farligt? Kommer vi vakna upp nu mitt i natten och spendera resten av natten på toa?

1 kommentar:

  1. Var de frysta? Isåfall borde det ju vara lugnt vilket som, lite som sushi om de år råa :)

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!