fredag 19 mars 2010

Ett långt liv...

Ibland får jag små presenter av dem som kommer till kurserna på jobbet som jag har berättat tidigare. Denna gången var det en lärare från Korea som hade med sig en mycket vacker ask till mig i ett fint inslaget paket. Asken som jag ska ha till mina smycken betyder att han önskar mig ett långt liv. Det är en mycket fin gåva och jag blev lite rörd.


På senaste tiden har jag tänkt mycket och grubblat mycket på livet och döden. Vet inte varför, har såna perioder ibland. Kan vakna mitt i natten och ha ångest för döden. Kanske är de perioderna mest när det närmar sig min födelsedag då man är ett år äldre. Jag vet inte om jag är onormal som har de tankarna men det tror jag inte. Ju äldre vi blir desto mer uppskattar vi livet och är tacksamma för det. När jag var liten så var jag inte rädd för någonting. Jag älskade att flyga, ville tom bli flygvärdinna, jag älskade att åka karuseller det var det bästa som fanns! De här sakerna är jag idag rädd för. Jag oroar mig för att någonting ska hända...


Jag blir oerhörd ledsen när jag hör om den unga skådespelaren som tog sitt liv häromveckan. Jag blir oerhört rörd och tycker det är hemskt att den stackars 31 åriga kvinnan, snart 32 inte vill annat än att avsluta sitt liv. Det är hemskt. Man kan inte ens sätta sig in i en sån situation som hon är i eller en person som väljer att ta sitt liv. Det är ju det finaste vi har och det enda vi vet. Tänk då att må så dåligt så att man vill avsluta det.


Som sagt,jag tänker mycket på sånt och därför var denna gåvan extra fin för mig och extra betydelsefull just nu när jag har haft det i tankarna mycket. Att den gåvan från en person jag inte känner kom just nu. Inget sker av en slump. Allt har en mening. Ett långt liv. Att ha hälsan. Det är väl egentligen det enda som är viktigt. Vi oroar oss mycket. Kanske i onödan. Tänk om någon skulle säga till dig som vet och kan se in i framtiden. Du behöver inte oroa dig över någonting. Du kommer leva ett långt friskt liv. Visst skulle det vara skönt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!