lördag 6 mars 2010

Märklig dag...

Var det igår. Det började med att efter vi ätit frukost så fick jag ont i huvudet och ont i magen. Det var inget solväder så vi bestämde oss bara för att vara hemma och slappa. Dock sprack det upp lite senare och J gick ner till poolen men jag stannade kvar hemma. Pratade med mamma på Skype och helt plötsligt så lade datorn av, kraschade. J lyckade ordna den lite senare och vid 7 gick vi ner och handlade mat. Kom upp, skulle börja laga middagen. Satte på spisen och pang så gick all el i hela lägenheten. Lampor, kyl, tv,internet ja allt. Lyckades lokalisera en indier som kom upp och skulle laga... Han var här till HALV ELVA och jag var hungrig som en varg. Han lyckades få igång elen som tur är men spisen funkar inte.... Allt jag satte mina magiska fingrar på gick alltså helt enkelt sönder. Huvudvärken släppte inte heller på hela dagen fast många panadol så jag antar att det var min dåliga energi som bara förstörde allt... ?


Eftersom inte spisen fungerade imorse så gick vi ner till JBR walken för att äta frukost och hittar där det bästa frukoststället någonsin: ) Buffet med scrambled eggs, korvar, french toast, frukt, juice, kaffe, croisster, ostar, marmelader och massa annat gott för endast 39 Dhs per person. Där satt vi länge på uteserveringen och läste tidningen.



Nu är vi tillbaks. J e på visning och jag städar. Än en gång kan jag inte med ord förklara hur mycket jag hatar sanden som är precis överallt!!!


Det har spruckit upp nu igen från att ha varit lite disigt imorse igen så jag ska hänga vid poolen efter städ och tvättning. Sen blire gymmet en timme och eftersom inte spisen funkar så går vi ut och äter ikväll, mys. Funderar på bio med, Alice i Underlandet.


En annan sak som är helt fantastisk är att min kusin Sarah från Italien kommer hit i slutet av Mars med mitt underbara kusinbarn Alessandro!!!! Längtar redan!


Vad hittar NI på idag?

2 kommentarer:

  1. Hej gumman,

    Kunde inte skypa igår - Lina var på besök hos mig hela kvällen! Idag skiner solen och uteserveringarna är proppfulla. Dock iskallt! Vi sitter i långkallingar o myser med våra bebisar. Ikväll ska vi laga mat, (Thai!) sen blir det film o vin. När kommer er el fungera igen??? Puss jess ring mig när du loggar in, har datorn på...

    SvaraRadera
  2. HELLO SWEETIE...

    Ja det är inte helt lätt att tajma skypen men men vi får försöka snart igen. Hoppas ni hade det trevligt igår. Hörs imorgon på mailen! Puss o kram

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!