torsdag 4 februari 2010

Sand sand sand

Idag är det sandstorm. Det är mycket obehagligt kan jag meddela. Man vill definitivt INTE vara utomhus. Det är sand överallt. Man ser knappt framför sig. Himlen är gul. Man får sand i mun, näsa, öron. Usch, usch, usch!!! Men så är det att bo i öknen. Sverige har ju snöstorm, men jag lovar. Det är bättre med snö än sand.

Om några timmar tar jag helg, dags igen:-) Denna veckan har svissjat förbi med jobb, träning och så inser man att klockan är halv nio och man står och lagar middag... Men det känns bra. Jag är så glad över hur mitt liv har utvecklat sig här med ett jobb som jag älskar och där jag utvecklas något så enormt. Ibland känns det overkligt men det är verkligt:-) Det är skoj att vakna på morgonen och tycka att det känns kul att åka till jobbet. Dessutom uppskattar man sin ledighet så mycket mer när man har ett jobb. Antar att secret tänkandet ger resultat och det är bara att fortsätta i samma stil.

Som sagt helg snart och det innebär en massa skojsigt som goda middagar, vin, träning, tivoli, shopping, film, sol och bad om vädret blir bättre såklart men igår var det ovanligt varmt för Feb och soligt så det tror jag nog. Hur ser er helg ut??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!