fredag 26 februari 2010

Dubai Tennis Championships.

Först och främst...


Tack för era kommentarer!


Glad jag blir att ni skriver. Fortsätt med det, det är ju verkligen jätteskoj att se att kommentar fältet inte gapar tomt. Som sagt, vissa vet jag att ni läser men ni gör mig så glad när ni skriver till mig. Jag vill ju veta hur NI har det. För dem som jag inte vet, Jennie tex som skrev igår. Vad kul att du har hittat till min blogg och följer den.


Nu till något helt annat. Precis hemkommen från Dubai Tennisstadium där vi har tittat på 2 matcher. Det blev bestämt helt spontant. Någon på Joakims jobb delade ut 2 biljetter gratis. Hon annonserade om det på mailen kl halv sex och han var först med att ringa! Som det gamla tennisproffs han är så är det ju klart att han vill se och jag med för den delen. Tennis är den roligaste sporten att titta på. Jag har själv spelat det, vi har även sett matcher i Båstad på Tennisveckan och i London på Queens club, då vi bodde granne med den!


Så det var bara att sticka ner till gymmet fort, upp o duscha, äta snabbt och iväg.


Det var mycket trevlig och spännande. Vi träffade även på Joakims kompis Gary som var där.



Bilden nedan är sista matchen vi såg, mycket jämnt och spännande i första setet men till sist vann M. Baghdatis mot M. Berrer. Ni ser hur han kysser marken...




Den första matchen vi såg var Djokovic och Ljublic.. Hmm vet inte om det stavas precis sådär men men. Det var mycket mer publik på den första matchen. Vi såg inte hela då vi kom efter ca halva men tydligen är han ganska känd, någon som känner till honom? Djokovic alltså...







Mysig inledning på helgen alltså. Nu ligger jag i sängen och ska snart sova. Imorgon blir det Jumeira Beach Park. Det har blivit varmt som attans här nu.... Idag kl halv fem visade termometern på 36 grader... Lite att ta i för i Feb tycker jag. Hettan får vänta liiite till!



Godnatt!




4 kommentarer:

  1. Hej på er!
    Trevlig början på helgen.
    Ha det mysigt på stranden.
    Här ser man bara snö.
    Men i dag har det regnat,
    hoppas att snön snart försvinner.
    Kramis Mamma

    SvaraRadera
  2. Gyd vad skönt med värme! Skulle sitta utmärkt med en liten tripp till Dubbe nu ju....Saknar dig - älskar dig!// Jess

    SvaraRadera
  3. Hej mamma!
    Som sagt, det blir ingen strand idag men bio på mallet och kanske den libanesiska där du och jag var sist. Det kanske är bättre med regn än snö iaf! Kram

    SvaraRadera
  4. Jess!
    Ja det är skönt med värme men inte fööör hett om öronen. Ni vet att ni är välkommna när ni vill. Miss u too and love u. Hoppas vi kan höras på skypen i helgen. Pussss

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!