söndag 21 februari 2010

Hälsosamma...

Veckan börjar NU. Eller veckor ska man kanske säga! Nu är det slut på onyttigheter som pizza, godis och ingen träning. Men har ju varit sjuk så därav dåligt på gymfronten. Laddad som vanligt och hoppas det går bättre denna gången...

Nu ska jag än en gång skriva om mitt/mina otaliga försök till ett mer hälsosamt liv. Eller tycker ni kanske det är lite skoj att läsa om sånt? De flesta, iaf vi tjejer tycker ju om sånt! Vet ni att många som flyttar hit till Dubai går upp väldigt mycket i vikt. Pga den underbara maten, alla fredags bruncher som är en tradition härnere ( fast det är något vi inte är så förtjusta i, för mycket av allt)

Idag har börjat bra, allt skit som har ätits ska nu rensas ut helt enkelt. Till frukost blev det kaffe och färsk apelsinjuice. Lunch, fruktsallad med keso och igen färsk apelsinjuice. Härnere hittar ni min middagslista för denna veckan, då det är dags för handling idag. Kanske inspiration för några vad vet jag? Själv tycker jag det är svårt att hitta på vad man ska laga och letar runt på internet för tips. Så kanske en favorit i repris för vissa...

Risotto
Kyckling chicken tikka masala med ris
Mexikansk gratäng med sallad
scampi med pasta
Bulgur, kall basilika sås och marinerad kyckling
Hemmagjord tomatsoppa

Vad säger ni? Låter det gott och nyttigt?

Är fortfarande hög av lycka sen konserten i Fredags. Shit va skoj det är med konsert. Var hurlänge sen som helst som jag var på en. Senast Kent... Och ja det var väl en 4 år sen eller något. Mer av den varan!

Och så är det dags att köpa sig ett nytt gymkort idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!