torsdag 18 februari 2010

Gårdagen och kontostrul.

Det är helg, igen. Mycket skoj som händer denna helgen. Jag måste bara friskna till och det ordentligt. Snörvlar, nyser, ont i bihålorna... Har införskaffat mer panadol, nässpray och sånt där så jag hoppas bli frisk till imorgon! Stannade hemma igår med, jobbade hemifrån i sängen då med. Sen blev jag så uttråkad så lagade till en smörgåstårta. VÄLDIGT enkel och inte så stor. Bara blandade ihop youghurt, rödlök och tonfisk som fyllning sen lite sallad på toppen. Hur gott som helst! Bilden överst är från imorse då det var otrolig dimma igen ska man kanske säga. Tycker det är det nu för jämnan om morgnarna. Men det är så konstigt för att det är så otroligt lokalt. 100 meter så som ni ser på bilden sen nästa 100 meter klart.. Jaja vet inte vad det beror på...



Var på jobbet idag, är ju hur tråkigt som helst att bara va hemma.. Efter jobbet tog vi en promenad ner till stranden och en mysig pizzeria som heter Bussola. Där åt vi pizza med skinka och tog ett glas rött så behöver jag säga att jag är helt slut nu... Nu är det Idol!



Ska dela med er av hur komplicerat det är här med allt som har att göra med myndigheter och papper. Ok. Jag har äntligen skaffat mig ett bankkonto. Innan har jag alltså haft lönen i nattygsbordet! Har ca 15000 spänn liggandes där i ett kuvert som jag sparat ihop ja ni hör ju själv hur sjukt det låter. Iaf jag gick och öppnade upp ett konto på en bank här som heter Emirates NBD. Inga problem, gick liiite för lätt kan tyckas. De skulle skicka kortet till mig. I veckan hade det gått 3 veckor och de sa 1 v så jag ringde dit. Nu visar det sig att de försökt ringa mig på mitt mobilnummer som är spärrat. Och det går INTE att ändra mobil nummer till dem, nä det går minsann inte. Då måste jag gå in till banken och ändra det. Det är ju otroligt typiskt att spärren av min mobil ska inträffa precis när ett bud ska ringa ang bankkortet, visst är det??

Iaf så lyckades jag ta bort spärren och förnya kortet. Nu kunde de ringa och leverera kortet. Ingen kom idag till jobbet. Jag fick ringa och efterlysa dem... De kom till sist. Då för att aktivera kortet så skulle man ringa ett nummer och då skulle de smsa en kod till min mobil, vilket givetvis inte kom.... GAAHHH!!! Fick ringa till kundservicen igen för hundraelfte gången och meddela detta. Nu typ 6 timmar senare kommer en kod till min mobil som jag sen då ska ringa ett nummer för att aktivera.... TRÖTT MAN BLIR!!!



Har mycket mer att berätta för er men det tar vi snart....Nu var det Idol ja!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!