tisdag 16 februari 2010

Memory lane igen!

Ni som följer min blogg vet att jag ibland ger lite återblickar på mitt och Joakims liv tillsammans innan vi hamnade här nere i sandlådan. Passar bra nu när jag inte har så mycket att skriva om då det som sagt inte händer så mycket här i snörvlande och sängliggande. Dock har jag faktiskt lagat en superb middag, tips från Jess. Köttfärsbiffar i sås med grädde, krossade tomater, soltorkade tomater, oliver, basilika och så klyftpotatis till det. Mycket smarrigt, try it! Tack för tipset kocken;-)


Nu till memory lane... På bilden härnere har ni mig, på skolan i Köpenhamn då jag precis har påbörjat min hudterapeut utbildning och faktiskt precis träffat J. Här kladdar vi med masker och har det skoj. Kommer ihåg denna dag väldigt väl för att efter att bilden tagits och skolan var slut kl 16 så träffade jag upp Joakim på en bar nere vid Nyhavn. Han hade bokat oss en hel helg på Angleterre hotell, vilket var en underbar helg på det finaste hotellet jag nog någonsin bott på. Vi badade bubbelpool, drack champagne, var på underbara krogar o åt middagar nere i Nyhavn. Vi var nyförälskade och behöver jag säga att det var lovely!!



På denna bilden har vi vår stora balkong med Mr J nere i Västra Hamnen. I bakgrunden skymtas Turning Torso.

Vårt kök, älskar ljuset på denna bilden. Sommarmat och bubbel!



Vårt vardagsrum. Soffan är nog den skönaste som finns... Allt finns kvar. Lagrat i ett storage i Malmö! Så nästa gång det ska packas upp är det som nytt igen då vi ju endast hade möblerna i ca ett halvår.


Solnedgång med vacker havsutsikt över Öresund en sommarkväll år 2007.









4 kommentarer:

  1. Gud vad mysigt det ser ut! Och vilken fin soffa! As snygg ju. Du måste sakna den lgh? Hoppas du mår bättre nu iaf. Kul att du tyckte om köttfärsbiffarna:-) Puss min älskling// Jess

    SvaraRadera
  2. Hej Katarina
    Fina bilder. Hoppas att du snart är bättre och kan gå på jobb igen. Har pratat med Kerstin och vi kommer snart att ses. Det skall bli jättekul. Hoppas att vi också kan ses när du kommer hem igen. Som sagt, krya på dig. I morgon åker Jag, Leif, Pernilla och Jimmy till Malaga över helgen. Ska bli kul att träffas bara vi. Det händer alldeles för sällan. Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Jess, Ja soffan är bäst och det bästa är att den finns kvar!! puss puss

    SvaraRadera
  4. Hej Pia,

    Tack. Kul att ni kommer att ses snart. Visst ska vi ses när jag kommer hem i sommar. Det vill jag gättegärna! Vad gör Jimmy, Pernilla nu förtiden? Ha det underbart i Malaga och hälsa så gott till alla.

    Många kramar

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!