torsdag 11 februari 2010

Buffet

Nu är det helg!!!!!!!!!!!!!!!! Hur skönt är inte det??? Behöver denna helgen vääldigt mycket känner jag. Få sova ut. Imorse var det väldigt svårt att gå upp, jag snoozade i en kvart... Väl uppe så brukar jag vara så himla pigg och energisk på jobb men idag var jag verkligen hur trött som helst. Kände att jag inte hade någon energi alls... Helt slut helt enkelt. Så efter att J hade hämtat mig så åkte vi till Waitrose. Den affären som också finns i England och de har mycket delikatesser. Vi valde och vrakade i delikatess disken och som ni ser här på bilden blev det en del läckerheter.


Parmesanfyllda oliver och paprikor, potatissallad, hoummos, pastafjärilar med pesto, skaldjurssallad, ost, färsk bröd med oliver, dipsåser från Sverige, små Hawaii kycklingspett och så friterade vi dessa samosas och doppade i chilisås! Till det spansk lemonade.


Nu är det lite tv tittande och lösgodis från Sverige som gäller. J sitter och läser Hänt Extra. Tack vare mamma som tog med hit!


2 långa lediga dagar alltså... Hur ser dem ut då?


Imorgon om det är fint väder så hänger vi bara vid poolen och läser. Efter att idag på lunchen ha pratat med mina kollegor som många är dykare och har berättat vad som finns på Jumeira stranden så känns det som att jag väntar lite med att gå dit... Där var tydligen allt från hajar till rockor, muränor och farliga maneter!!! Usch och fy.. ! En hade tom sett en orm!!! vid Hilton. Shit, trodde ju inte sånt fanns här men tydligen så.. Som sagt poolen. Sen har jag bokat en tid hos min ryska frissa härnere som är väldigt duktig. Ryssar är väldigt duktiga frisörer har jag märkt! Kl 16 är det dags att slingas lite. Har printat ut en bild på hur jag vill ha det... Lite Jennifer Aniston stuket tack! Sen när man blivit lite fin så ska vi ta oss bort till Fairmont hotellet. Vi har aldrig varit där då det ligger en bit bort. Men det ska vara ett av Dubais bästa med gäster som Brangelina har jag hört! Så vi drar dit.


Lördag blir nog en dag i shoppingens tecken skulle jag tro, för min del iaf.


Önskar alla Dubaibor en trevlig helg och er andra en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!