måndag 22 februari 2010

60 graders skillnad...

Jasså det finns gråa råa räkor i Sverige med. Gud vad jag är kass! Hade inte en aning om det. Har ju alltid köpt dem där goda rosa i lösvikt ni vet som man skalar. Jaja. Tack Karin för denna upplysning, och visst är de goda!

Hälsosamma veckan går bra. Jag trodde att jag såg fel i morse på vågen när det stod minus 2 kg sen igår, hur är det möjligt liksom. Min kropp är väldigt underlig måste jag säga. Den går upp ganska snabbt oxå vill jag meddela. Bara man tittar på något gott tyvärr... Idag har jag ätit youghurt till frukost med musli och honung. Va gott det är! Honung är underskattat. Ska ha det i min kalla youghurtsås med basilika idag till middag med. Till lunch vart det sallad och tonfisk. Jag har det ju så bra på mitt jobb att jag har catering varje dag när vi har kurser, vilket är väldigt ofta. Så gratis är gott såklart och det är god mat med säkert 5 olika rätter att välja mellan och så ris och tillbehör. Där är också sallad såklart så håller mig till den nu bara.... Men det är inte lätt med så mycket gott att välja på... Gäller att ha karaktär helt enkelt. Karaktär!

Nu går tvättmaskinen för fullt, har städat toan ska sopa lite här med och sen laga middag. J är på visning så ska ha maten klar tills dess. Som den arbetande hemmafru man här hehe.

Idag var jag och handlade utemöbler till oss på jobbet. Stolar, bord och annat skoj. Det är ju hur mysigt som helst att kunna sitta där ute och luncha, fika mm. Speciellt nu när det är perfekt väder. Om några månader lär det ju inte gå. Har börjat bli lite varmare nu med om morgnarna och kvällarna. Skönt. Temperaturmätaren stod på 25 grader kl 08.00 i morse... Pratade med en kollega från Sverige, lite längre norr än Skåne då. Stockholmstrakten,där hade de haft minus 27 grader inatt. Härligt, bara sisådär en 60 graders skillnad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!