söndag 21 februari 2010

Pruta.

Har jag gjort idag. Nere på gymmet. Helt plötsligt har de höjt priset för ett månadskort från 300 kr till 700 kr! Ingen liten höjning inte. Jag frågade, vad har ni gjort så det har blivit bättre, jag menar en sån hög höjning och de måste ha renoverat hela gymmet. Nä ingenting. Till slut efter mycket diskuterande så fick jag 3 veckor för 500 kr! Jag ska nämligen ut och resa om 3 veckor och kommer inte använda den sista veckan. Jasså ska jag ut och resa?? Mer om det sen när allt är klart:-) En ledtråd är att det är ganska kallt där förtillfället haha och jag har inte några vinterkläder, inte ens en jacka!

Nu känner jag mig som en ny person igen, tillbaka till gamla goda rutiner. Har storhandlat inför veckan, svettats och lagat nyttig middag. Det var skoj att laga mat idag för att jag hade köpt räkor. Härnere ser de inte ut som hemma, ni vet rosa. Nä, här är de grå. Och så frågar de om man vill ha dem cleaned? Ja gärna tack. Då minsann så skalar dem dem till en. Perfekt. Vilken service. De var gråa när jag la dem i stekpannan och efter några minuter var de rosa och fina! Stora sådana! Jag blandade ihop olja, vitlök, paprika, chilipulver och räkorna såklart. Sen gjorde jag grön tagliatelle och blandade allt och så lite parmesan på toppen. Smarrigt!

Nu ska vi se Lost. De har börjat visa det nu på amerikansk tv och vi är ju såna nördiga lost fans så vi har redan sett 3 avsnitt! Stremar det på internet. Va bra det är!! Sista säsongen. The beginning of the end...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!