lördag 27 februari 2010

Karachi Darbar

Imorse när vi vaknade så gick det knappt att se ut genom fönstren... Sandstorm igen. Jag kan inte nog säga hur äckligt vädret är när det är så. Det är sand precis överallt. Jag städade balkongen igår...Ja det kändes ju inte så lönt när man kom ut och såg att det var lika mycket sand som igår och mer... Det är kvavt med. Ja det är så man knappt kan andas ute.. Ändå tog vi oss minsann ut idag med mål Karama i gamla delen av Dubai. Jag tycker att det är så otroligt att det kan vara så stor skillnad när man kör i 30 min till andra sidan stan!

Joakim står och laddar inför alla shoppingbesök... Det blev inga fynd för honom minsann,han gillar ju inte sånt krafs, men det gör jag och han följer med och hjälper mig pruta. Det är en massa massa affärer i flera kvarter och en massa försäljare som står och försöker locka in en i just deras aff'är.
Vi lunchade på Karachi Darbar. En känd paki, indisk restaurangkedja här. Det var bara jag och J som var vita därinne. BILLIGT och så jäkla gott! Dit åker vi fler gånger kanske redan till veckan. En butter chicken kostade ca 10 dhs, ett nan bröd 1 dhs. Jämför med här i Marinan där du får betala ca 60 dhs för en butter chicken. Man fick inga bestick, bara en sked.Det man lade märke till var att alla åt med händerna... Det tycker jag inte ser så fräscht ut. Jag menar visst bröd och så men inte ris med händerna. Så ja man kan säga att det är väldigt annorlunda... Men som sagt mycket gott.

Här ser ni mina fynd. En Lacoste T shirt, en nyckelring och det jag faktiskt kom dit för att hitta, en plånbok i Cherry Blossom färg och Louis Vuitton:-)
Nu är det dax för gymmet en timme sen filmmys. Vad hittar NI på idag?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!