måndag 30 november 2009

Ego Woman

Denna boken fick jag av Tina i fredags! Gulligt gulligt. Carolina Gynning är en stor favvo så det var mitt i prick:-) Tusen tack! Det var jätteskoj att se henne, hur länge sen som helst. Blev middag på Madinat för att sen åka till Barasti och sitta i en solstol nere på beachen och dela en flaska vin där. Mycket skoj!





Har nyss kommit hem från Frankies. En italiensk restaurang nere vid Walken där de har Dubais bästa pizza så det blev en sån med breasola, ruccola, parmesan och trevligt sällskap av Hanna!


Känner att jag har lite bloggtorka för tillfället...


Vad ska jag skriva om??


Dagen? Har jobbat sen åkte jag och Joakim iväg på lunchen för att åka till banken och luncha ihop. Körde fel väg givetvis så det blev en sväng ända bort till Battuta mallet sen till banken där jag fick sitta länge länge. Har aldrig sett så mycket folk på en bank förr! Men vad gör man inte för att casha in den där månatliga checken;-) Dessutom är det snart Public Holiday igen.


LOVELY. Jobbar imorgon sen ledig Onsdag för då är det Förenade Arabemiratens nationaldag. Ni ska se hur här flaggas. Här firas det ordentligt kan jag säga. Idag tex på banken så hade alla som jobbade där på sig en stor halsduk med I LOVE UAE och flaggan. Dessutom var det flaggat precis överallt. På banken liksom. Det är annat mot Sverige det:-)


Ska se om vi hittar något nationaldagsfirande så rapporterar jag härifrån till er!


Nu börjar ögonlocken bli väldigt tunga...

Sov sött!

2 kommentarer:

  1. Hej gumman. Nu var det alldeles för länge sedan vi hördes. Jag söker jobb för fulla muggar - no luck:-( Min älskling har däremot fått ett nytt jobb nu! Sååå glad!
    I helgen var det ju första advent o julskyltning i stan. Jättemkt folk o jag kom verkligen in i julstämning måste jag erkänna. Vi shoppade julpynt o drack varm choklad o lyssnade på christmas carols.
    Nu har vi riktigt juligt i lägenheten!
    Idag har jag kört o varit på intervju för en praktikplats på ett hotel. Vi får se...

    Saknar dig massor o längtar tillbaks till värmen.

    Puss J

    SvaraRadera
  2. Hej söta Jess.
    Ja alldeles för länge sen och alldeles för långt bort, snyft. Mysig att ni har julkänsla. Jag ska försöka skaffa det fast det är INTE så lätt... Litta julgraner, klappar, pepparkakor och glögg så kanske...Lycka till m intervjun.
    När ska du egentligen börja blogga igen????

    Saknar dig mer!! Kom hit igen!!! Puss puss

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!