tisdag 3 november 2009

Vissa går före...

Hej kära vänner.



Vad ska jag berätta för er om idag då? Jo jag tänkte skriva av mig lite om vissa irritations moment som finns...



Vi kan börja med morgonen. Gick upp tidigare för att köra till banken för att ta ut min check. Lönen alltså. Var där en kvart innan för att komma fort fram och för att sen hinna till jobbet. Kom dit ställde mig i en typ av kö till ingången. Var kanske endast en 2 före mig. Efter en stund kom lite fler och sållade sig till skaran. Ungefär 2 min innan de slog upp porten så kom det några som bara liksom arrogant går före alla andra, fast de kommer efter. Det gör inget för dem . De har inga som helst gränser dessa människor. Detsamma inträffar när man står i en kö i affären. Kanske har man stått där i en kvart. Då kommer det någon idiot som bara går före alla andra, bara sådär liksom. Hur fan har de mage att göra det liksom???



I trafiken är det samma sak. Det är mest u svängar här, finns liksom inga vänstersvängar överhuvudtaget. Då köar man för att göra den där u svängen. Ibland kan man stå länge, kanske 10 min. Då kommer folk och fräcka som fan bara kör längst fram och TRÄNGER sig in. Jag blir så sjukt irriterad på detta att vissa bara går före alla andra. Vi är svenskar och vi vill ha en viss ordning så är det. Jag kommer aldrig att vänja mig vid detta och vill heller aldrig anpassa mig och bli en sån fräck jävel så varje gång i bilen så svär man och förbannar dessa idioter!!!!



Också denna In Shalla stilen är jag riktigt trött på. Vår landlord har fortfarande inte betalat service chargen så vi får inte använda poolen. Varje gång vi ringer så säger han bara no problem tomorrow I will pay men givetvis gör han det inte. Tider mm passas inte. Jag fattar inte. Jag kan inte själv använda denna In Shalla stilen och därför blir jag galen på folk som inte kan göra sitt jobb.... Då får jag ont i magen så måste verkligen försöka fatta hur det funkar här...Men det är svårt!



By the way, fick iaf inte några pengar på banken för de hade skrivit ut fel check... Blir man förvånad? NÄ... Får göra ett nytt försök imorgon igen ..



Nu har vi ätit hemmalagade hamburgare och det är dax för att kolla lite tv innan jag slocknar. Imorgon är det Business middag på ett hotell. Och en massa möte denna vecka! Längtar till helgen och hoppas då på att service chargen är betald så att jag kan ta ett dopp! Men betalar han inte den så betalar inte vi hyran så han får själv bestämma hur han vill ha det:-)



Så nu har jag skrivit av mig lite, skönt:-)



Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!