tisdag 17 november 2009

Pink Champagne...



Idag firades det med rosa champagne. Varför? Jo för att idag är det 38 månader sen vi träffades. Kan väl vara värt lite skumpa tycker jag sådär en tisdag kväll eller vad tycker ni?


Snart är det dags att bädda rent i sängen, krypa ner och kolla på Paradise hotel. Jag vet, skulle ju aldrig kollat på det om inte Greta varit med så är det ju såklart. Klart man vill se nu ju!


Annars... Jobbar på som vanligt. Idag kom en catering kille på besök och hade med sig en massa godsaker för oss att prova. Bla croissanter, bröd, pain au chocolat, bakelser, fruktspett mm mm. Skippade lunchen såklart för att pova dessa godsaker. Var ju tvungen att ta med hem då det hade blivit gammalt annars...:-) Office boysen fick så klart det mesta. Vill ju unna dem mest! En annan jag hade på besök var en kille från ett 5 stjärnigt hotell här i Dubai. Av honom fick jag en jättesöt gosdjurs pingvin på skidor och med skidglasögon, hur söt och cool som helst:-)


Fick dessutom fylla på lagret i mitt kontorsskåp med en massa påsar djungelvrål. Ännu några snälla kollegor som varit i Sverige och tänkte på mig. Så söta är dem måste jag säga:-)


Igår var jag och handlade på Geant, efter det tänkte jag ta mig en simtur. Det gick inte så bra då de uppenbarligen låser dörren ut till poolen efter kl 18.... Buuuu!!! Fick snällt gå tillbaka till rummet i min bikini och morgonrock. Idag gick det bättre då jag kom dit redan halv 6 och dörrarna var öppna för mig, tack för det! Hade en massa energi och det var underbart att röra på sig. Vill göra detta varje dag för min kropp och själ!


Inte så mycket mer att rapportera från Mellanöstern. Det är Dubai Airshow denna veckan och det hade ju varit kul att se. Hoppas att de håller på till helgen så man kan sticka dit och kolla lite.


Har ätit lite kvällsmat nu som bestod av vindolmar, bröd från dagen och labneh, den underbart goda vitlöks röran de har här! Tänkte också göra hemmalagd hommous. Men kommer inte fram på telefon till vår lilla affär här nere och vem orkar GÅ ner och köpa. Nä nä får bli en annan dag det. Tydligen så tar man bara kikärtor, olja, vitlök och citron och kastar ner allt i mixern så får ma hemmagjord nyttig hoummous. Inte alls svårt och säkert mycket godare än den man köper i affären. Får göra det imorgon istället. Nu blir det en tidig kväll med serier på datorn. Thank god för interne tv, så man kan se alla svenska serier som vi älskar:-)


Sov sött sötnosar!

Puss C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!