torsdag 12 november 2009

Igår.

Hej mina vänner.

Det är helg. Åhhh så skönt! Fredagskänslan är oslagbar:-)Men det har jag sagt va, några tusen gånger kanske. Men värt att nämna igen:-) Har handlat lite mat till ikväll nere i affären, har städat lite, läst skvallertidning på balkongen. Snart ska jag hoppa in i duschen sen blir det till att fixa lite middag. Har köpt marinerade kycklingspett, pommes och till det ska jag laga en god kall sås. Det är min brors recept. Vi kallar den Elysees vitlökssås och det är ett hemligt recept, mycket smarrigt med massa vitlök.

Igår var jag ju på middag på ett hotell med jobbet. Det var lite av en avslutningsmiddag för deltagarna som varit på träning nu i ca 2 veckor. Det var blandade nationaliter vid bordet. Saudi arabien, Egypten, Algeriet, Indien, Sverige och Marocko! Endast män och lilla jag. Det var mycket trevligt och det är så oerhört intressant att få träffa så många olika nationaliteter och kulturer. Oerhört spännande!! Verkligen:-)

Blev hämtad och lämnad av min kära sambo och var inte hemma förrän vid elva och det är sent för mig som brukar stupa i säng tidigt tidigt nu för tiden haha. Idag är jag lite trött och ser fram emot att få sova ut hela helgen, inte vakna till väckarklockan kl tio i sju... Lovely!

Helgens planer är dessa:
Imorrn- poolen med sol, bad och bok. Sen hämta Jess o Tobbe och åka till Karama. En marknad i gamla delen av Dubai med en massa roligt att handla såsom allt från handväskor till skivor! Ser fram emot det då jag inte har varit där än.. Inte klokt efter att ha bott här så länge! Sånt som jag älskar ju! Frågan är bara hur jag ska hitta dit. Har fått väg förklaring av en som vet men hängde med till hälften typ. Jaja hittar man inte så får man ju bara ställa bilen nånstans och sen ta en taxi dit!

Lördag blir det stranden dagen lång. J ska jobba. Han har öppet hus på en villa på palmen för sisådär en 20 miljoner dirham. Får han den såld så kan man ju hoppas på en fin julklapp:-)
Jess o Tobbe ska ta hit sina saker och duscha här efter playan sen kör jag dem till flyplatsen på kvällen.... Naj naj naj vill ju inte att de ska åka tillbaka men vad göra. Snyft snyft....

Ha en fin kväll vänner nu är det dags att hoppa in i duschen!
Puss C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!