torsdag 19 november 2009

Solsäkert!!!

Satt och pratade om det just nu... På radion hela dagen hör jag ju hör de pratar om vädret typ hela tiden. Det har varit storm i Skåne, folk är deprimerade, man behöver sol, det är grått, det är kallt, det är trist jaddajaddajadda!! Jag tittar ut genom fönstret. Solen skiner, det är behagliga 30 grader. Jag bestämmer mig för att gå ut och värma mig lite i solen med min kaffe och cigarett.... Så pratar vi om det ikväll och diskuterar. När var det egentigen senast mulet en dag här? I mars! Fattar ni, i Mars. Det är 8 månader sen. Man måste nog säga att Dubai måste vara det mest solsäkra stället att vara på:-) Det är positivt för min del då jag har bott praktiskt taget hela mitt liv i Sverige med några månader i ett varmt land. Efter dessutom nästan ett år i London så har man fått regn nog för resten av sitt liv tror jag! En negativ sak med soliga Dubai är att idag så fick vi sitta i en och en halv timme i kö på motorvägen för att komma hem. En resa som brukar ta högst 20 min. DET är inte kul. Jag menar jag måste nästan säga något negativt nu när jag har skrytit så mycket om vädret när jag VET att det är så ruskigt himma i Svedala hehe;-)

Det är helg igen mina kära vänner. Sköööönt!!! Har lagat en mycket smarrig pasta sallad med kyckling, soltorkade tomater och annat gott i. Till det hade vi himmalagad hoummos som kanske var den bästa hoummosen jag någonsin ätit i hela mitt liv. Det trodde man inte, att jag skulle vara en sådan utmärkt arabisk kock haha. Det är ju så lätt och så gott. Aldrig mer köpa i affären, det blir till att laga själv. Bättre, billigare och godare. Har ni provat laga det? Nu skriver jag en fråga till er mina läsare. Svara gärna. Det är ganska roligt med kommentarer....:-)

Ikväll blir det film, my sisters keeper. Började se den igår men var så trött så jag somnade. J var vaken några timmar till och lyssnade på mina monologer tydligen... Pratar ju i sömnen en del!
Har gått igenom några av de filmer jag köpte på Karama som Bruno, ok men inte att jämföra med Borat som var så sjukt rolig. Orphan, läskig och bra en skräckfilm i min smak. Yesman, också bra och tänkvärd! Säger man ja till allt så öppnar sig många möjligheter:-) Tänkte också försöka med det!

Helgen bjuder på sol, bad och läsning som vanligt. En annan rolig sak som händer här i Dubai är Dubai World Championship. Golftävling vänner. Vi ska dit. Många kända spelare som kommer hit. Dock inte Tiger Woods. Den enda jag känner till och jag frågade precis Joakim och han svarade nej... Tänker på min bror då och hur han säkert gärna skulle velat se det live. Jag tar med kameran iaf så får ni se det härifrån:-)

Ha en bra kväll nu Paradise hotel sen film. Lite nötter och mörk choklad till det en torsdagskväll. Mys pys så nu ska jag mysa vidare.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!