onsdag 4 november 2009

Corporate dinner.

Nyss himma. Tänkte skriva här lite innan jag tvättar mig och bäddar ner mig i sängen alldeles strax...



Dagen... Började med ett nytt besök hos banken och denna gången gick det fint. Fick ut min lön. Det är en ganska trevlig känsla faktiskt att få allt i kontanter... Mmmm att likom se pengarna. I vanliga fall ser man ju inte dem. Men det känns faktiskt bra att få se dem. Att ha dem i byrålådan liksom haha. Jaja snart dags att fixa ett konto. Får bli på en annan bank än HSBC, de då har mycket konstiga regler...



Anna, hon som jag mammavikarierar för var inne några timmar idag. Så kul att se henne. Hennes mage är jättestor och det är snart snart dags för henne. En vecka kvar nu bara så lille eller lilla bebben kan komma när som helst. Hon har inte tagit reda på vad det är för kön. Spännande att se vad det blir! Nu för tiden tar ju alla reda på vad det blir för kön. Tror oxå jag skulle gjort det faktikst, för nyfiken av mig. Här är det så att sjukhusen föredrar att man tar kejsarsnitt så de kan planera. I Sverige är det tvärtom eller hur? Hon är tuff och vill göra det naturligt. Jag skulle GÄRNA tagit kejsarsnitt för jag är sååå rädd för smärta men det är klart, vi är ju gjorda för att föda barn så visst är det bättre med naturligt men...



Mycket mycket folk idag igen på jobbet, busy busy... jaja!



Efter jobbet så åkte jag hem och duschade sen iväg på en corporate dinner på ett hotell. De hade bjudit dit en massa kunder så det var jättemycket folk. Hur mycket mat som helst. Buffer, grillat, mezzes, ostar, chokladfontäner med jordgubbar mm mm. Och givetvis fri bar. Även en raffles, lotteri där man kan vinna. Hoppas hoppas jag vinner, fast jag vet inte vad... Säkert en natt på hotellet eller nåt men det kan ju vara trevligt fast man har bott på hotell i nära 5 månader :-)



När vi gick fick vi varsen goodiebag. Massa godis och en fin kaffekopp!



Trevligt, trevligt!!



Hoppas ni har haft en bra kväll ni med. Nu är det dags att sussa.



Sov sött C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!