söndag 22 november 2009

Krasslig...

När väckarklockan ringde imorse så i drömmen tänkte jag stackars stackars den som ska upp nu.. Men det var ju jag!!! Det kändes som mitt i natten men klockan var 07.00. Jag var så sjukt trött för att jag känner mig krasslig. Har lite ont i öron, lite i halsen, trött, lite ont i nacken..Hängig. Hoppas bara inte det bryter ut på riktigt. Vill INTE vara sjuk. Har inhandlat en massa på apoteket så ska kurera mig ordentligt med panodil, nässpray, strepsils, c vitaminer och sömn!

Denna veckan är ju faktiskt kort. 4 dagar bara. Detta beror på eiden. Man får tyvärr bara en dags extra ledighet alltså på torsdagen. Det hade kunnat bli 4 dagar totalt men inte denna gången. Men jag är glad för det lilla:-) Anledningen till att vi är lediga. Ni kommer kanske ihåg att jag inte riktigt visst varför denna andra eid kom. Nu vet jag, jag har frågat en muslim på jobbet. Det är Hadj, vet inte riktigt hur det stavas men det är en pilgrimsresa som en troende muslim bör göra åtminstone en gång per livstid. Resan går till Saudi givetvis. Så då vet man det. Vi får ledigt och det är skönt.

Idag har det faktiskt varit ganska mulet här. Konstigt att jag skrev om det häromdagen och så bidde det mulet nu. Ganska skönt måste jag säga:-) Mysigt värre faktiskt. Tog mig en promenad efter jobbet då jag inte vill hoppa i det iskalla vattnet i poolen nu när jag inte känner mig helt ok. Lite motion måste man ju ha efter att bara sitta still framför datorn hela dagen. Nu har vi ätit middag och Joakim har diskat. Han har blivit så duktigt med det nu min baby. Han diskar varje dag efter maten, så väldigt skönt är det:-) Idag lagade jag biffar med soltorkade tomater och basilika, klyftpotatis, sallad och en kall sås med youghurt, vitlök, soltorkade tomater, basilika och sist men inte minst fetaost. J kommer nu få läsa att det var fetaost i... Han tycker inte om ost sägr han men såsen var tydligen mycket god hehe!

Nu är det klarskrivet i lilla dagboken dags för en dusch och proppa i mig preparat sen sängen och tv.

Ha en riktigt skön kväll eller eftermiddag beroende på vart ni befinner er!!

2 kommentarer:

  1. Det var ju samma som jag bjöd på:D Kul att du gillade de:D Hoppas allt är bra! Kram

    SvaraRadera
  2. Det var mycket smarrigt!! Fast inte lika gott som det du bjöd på måste jag säga. Jag hade ju inte creme fraiche i såsen. Kul att du ska till Thailand en hel månad!!! Kram kram faster

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!