söndag 15 november 2009

3 Rubriker.

Idag tänkte jag ha 3 rubriker i ett inlägg. Vi börjar med det första.



PARADISE HOTEL



Det är premiär ikväll av Paradise Hotel på tv 6 i Sverige. En "ingift släkting" till mig är med. Alltså jag o Joakim är ju inte gifta som ni vet men man brukar ju säga så om ens partners släkt så... Joakims söta lilla systerdotter är med! Hon heter Greta och vi ska följa henne varje gång programmet är såklart:-) Lite spännande. Vi hoppas att hon är lika snäll och gullig där i serien som i verkligeten, men det tror vi;-) Heja söta Greta och hoppas hon tar hem allt och vinner de där pengarna!!!



GLASÖGON



Äntligen måste man väl säga har jag varit och tagit syntest och hittat världens snyggaste glasögonbågar;-) Var en sväng i Marina mall igår och passade på att gå in till en optiker och få det där gjort. Tänkte att jag skulle kolla länge och väl på bågar men blev förälskad direkt. Kärlek vid första ögonkastet skulle man kunna säga! Ett par Gucci med guld runt och på sidorna ni vet det där Gucci mönstret i guld och brunt. De var klara redan idag, snabbt måste jag säga. Fick på mig dom och det var som en ny värld öppnade sig! Mitt synfel var att jag är astigmatisk, brytfel alltså. Optikern undrade hur jobbigt det hade varit för mig att köra när det är kväll.... Han har ju helt rätt! Det har varit en katastrof. Ha nu i tanken att jag blev godkänd för inte så länge sen av en annan optiker för mitt körkort hmmmm..... Jag kommer alldeles snart visa upp en liten bild på mina nya lovely brills:-)



TOBBE O JESS



Ja nu är de hemma igen i kalla Sverige. Det blev en mycket snabb visit dock är jag glad för det lilla! Det var ju meningen att de skulle flytta hit men så bidde det inte som ni förstår. Så är det i livet. Man ska bara göra det som gör en lycklig annars kan det vara så. Jag har ju kvar Jess som vän för livet fast hon är en bit bort. Fast bara en gratis skype iväg. Jag har hellre ett fåtal nära vänner som gör mig lycklig och glad när jag träffar dem än tusentals bekantskaper som endast är energi tjuvar. Då är jag hellre ensam. En sådan vän är Jess. Jag får oerhört mycket energi av henne och bara längtar efter att träffas och bara vara. Nu är hon i Sverige men som sagt nära i mitt hjärta:-) Tobbe är dessutom en superkille som är lika kul han att umgås med. Det känns ändå lite konstigt att igår så satt vi här hemma vid samma tidpunkt och idag är de tusen mil härifrån, eller hur många mil det nu är från här till Suecia:-)



Vi hade iaf en superdag igår med poolhäng, mall besök, glassätande och middag på Mexikansk där de lagade vår guacamole vid vårt bord, skoj. Sen en sväng ner till Wavebreaker för ett glas rött. Fick en massa av dem som de inte kunde ta med sig hem för att de hade shoppat hur mycket som helst. Jag tackar och tar emot. Det var glögg!!!!produkter, böcker tidningar. Tack tack tack!!!



Nu sitte jag i min rosa mysdress och mina nya glasögon o myser. Ska göra lite tomatsoppa och smörgåsar sen filmtime. Köpte ju massa på Karama. idag ska vi börja med yesman sen får vi se hur många vi orkar! Åhh en sak till måste jag berätta. En lärare från Sverige som kom hit idag hade köpt med sig svenskt karamelllkungen lösgodis till mig. Hur himla gulligt var inte det. Blev alldeles rörd ju:-) Han hade hört förra gången att det var det jag saknade mycket från Sverige och tänkte på mig. Vilka härliga människor det finns va?



Glöm nu inte att kolla på Paradise hotel och heja på Greta!!!



Puss C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!