fredag 27 november 2009

Vama lingonbullar.

Ledig dag idag igen och vad passar då inte bättre än att baka sitt eget bröd till frukosten! Jag köper lingonbröds mix på Ikea men gör bullar av det istället. Det är sååå gott när de är varma och smöret smälter mmm. Smarrigt smarrigt! Det tar ju några timmar men det är det definitivt värt:-)




Gårdagen blev inte riktigt som vi tänkt oss men men så är det väl ofta... Halva dagen började bra med poolhäng och simning. Sen tyckte J att vi kunde åka till Ajman och hole in the wall.... Vi körde kl halv tre och var inte hemma förrän halv nio. Det var tänkt att vi skulle gå på utomhus bio och se New Moon. Jag är ett fan av Twilight sagan och har läst boken så klart man vill se filmen!!!! Lite coolt hade det varit att sett den på den här utomhusbion som tydligen ska vara världens största. Dock visar de andra filmer på den skärmen i 2 v till så får se en annan och se New Moon på vanlig bio istället.


Det var iaf en del trafik till Ajman och väl där så visar det sig att de inte öppnar förrän kl 18. Då det var den här dry holidayn. Vi åkte till vårt vanliga rastställe utmed havet. Åt en hamburgare sen lunch, middag. Vi såg solen gå ner och spatserdade lite där innan vi körde dit igen. Det var helt galet hur mycket folk där var. Folk stod i kö på gatan innan portarna öppnade till den lilla bakgården! Vad händer liksom, folk vallfärdar dit för att det varit stängt i en dag liksom? Jag kunde knappt andas av all svettlukt i vinaffären. J stod i en massa med tusentals indier runtomsig som försökte klättra över honom. Han stod dock kvar. Jag hade inte gjort det. Öl och vin är nämligen separata delar. Vin köper man i själva affären. Öl i en lucka i väggen, därav hole in the wall. De lämnade fram en 10 dhs sedel och skulle ha tre öl... Hmm!!


Då jag också ville till Ikea så tog vi det på vägen hem fast vi var trötta. Det är ju ändå på vägen. Handlade vin glas, såna stora ni vet. Lite julpynt, inte mycket men en krans med granbarr liksom och en röd ljusstake. Thats it.


Handlade pepparkakor och annat gott i mataffären. Denna gång fanns kaviar. Till min besvikelse fanns inte glögg det här året heller!!!!!!!!!!! Så jävla besviken... Pratade med en ansvarig och försökte förklara hur viktig denna juldryck är för oss svenskar, varför varför beställer de inte det. Jag FATTAR det inte!! Jag älskar saft glögg, det ska helst inte vara alkohol i glögg... Jaha då får man väl vara utan det detta året med. Dock har vi Clementinglögg som vi ju fick av Jess o Tobbe. Tll det lite pepparkakor och ett rött ljus och vår krans. Kan nog bli lite mysigt ändå:-)


Nu är det snart poolen igen. Tycker ni det verkar tråkigt att vi hänger där hela tiden? Märker ju att det upprepas en del här haha. Men det tycker inte vi. Det är det mysigaste som finns att ligga där på en solstol och läsa.


Ikväll ska jag träffa en gammal kollega från Solresor. Hon är här på semester! Ska bli jätteskoj. Vi ska ses vid mitt favvoställe av alla här i Dubai. Madinat Jumeirah. Det måste man liksom se om man är här så är det. Jess o Tobbe höll med, de tyckte också det var det mysigaste stället!


Nu har jag babblat på som vanligt... Vad ska ni göra i helgen? Vet ni att det är 1 a advent på söndag? Har ni storstädat, har ni tagit fram de röda gardinerna, adventsljustakarna. Mycket att fixa vänner;-)

1 kommentar:

  1. Hej gumman!
    I dag skall vi köra til limhamn, för att i kväll gå till Törringelund och äta julbord, därefter dansa lite.
    puss puss mamma och Göran

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!