fredag 6 november 2009

Runt Dubai!

God eftermiddag!



Idag har vi varit runt i Dubai. Jag har guidat, som den reseledare man är:-)



Hämtade upp Jess o Tobbe vid deras hotell. Sen körde vi ut till Discovery Gardens. Till byggnad 68 där vi bodde innan. Poolen var klar MEN inget vatten i haha. Nänä de sa 2 veckor för ett år sen. Det är ju inte klokt ju... Sen körde jag en sväng runt The gardens där är också jättemysigt. Sen ner till Ibn Battuta mall. Där gick vi in i den indiska delen av mallet där de har en stor elefant, inte levande alltså!



Sen vidare till Emirates Hills där vi åkte till golfbanan, Montgomery. Tog varsen färskpressad apesinjuice. mmm. Sen ut på Palmen. Gick av en stund utanför hotellet och beskådade det. Det ser verkligen ut som ett sagoslott!



Vidare till Jumeirah beach road, de fina villorna precis vid havet. Sen körde vi till till Souk Bahar. Vi tog lunch på Dean and Deluca mitt framför Burj Dubai. Tyvärr var inte den dansande fontänen igång, det är nog bara på kvällarna!



Avslutade på stranden vid Burj al arab sen körde jag dem hem.



Nu en dusch sen göra sig lite fin för kvällen då vi ska ut och äta alla fyra på Beachcombers på Jumeira Beach hotel. Har bokat ett bord på terassen, vill sitta ute och ha utsikt mot Burj al Arab, mys mys.



Jag hoppas verkligen att de får sig ett bra jobb så de stannar här!!!! Får hålla tummarna! Kan liksom inte fatta att de är här:-)



Ha en trevlig helg på er för det har jag:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!