måndag 2 november 2009

De är här!



Gokväll!


Japp nu har de landat Jess och Tobbe. Så jäkla skoj! De var här igår på lite arabiska mezzes såsom vindolmar, hommos, labneh, tabbouleh,bröd, paprikor med creamcheese, feta ost, pickles och en hemmalagad pasta sallad. Efter middagen gick vi ner till walken och strosade och tog en kaffe på Starbucks.


Det måste ju vara så himla många nya intryck för dem. Jag kommer ihåg när vi kom hit för... 14!! månader sen. Ja, så länge har vi bott här nu-) Det var mycket nytt och för att vara helt ärlig så tog det oss många månader innan man hade koll på Dubai. Även nu kan man hitta saker som man inte visste fanns, det är skoj!


Jag fick en STOOOR påse lösgodis från Karamellkungen med ALLA mina favoritgodisar så jag tror inte att jag kan vänta till helgen med den.... Den lockar mycket nu från skåpet måste jag säga! Jag fick även låna ett par nya intressanta böcker och så fick jag tillbaks min Ljusfolket bok. De lånade den stora Residents guide boken av oss. Kan tänka mig att de lär behöva den. Ibörjan var det min bibel, verkligen:-)


Nu har vi ätit resterna från igår och J har diskat:-) Har varit väldigt busy på jobbet idag med en massa strul och konstigheter så ikväll är det endast slappa som gäller. Får se om det blir i form av en bok eller film.


Önskar er en riktigt mysig kväll!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!