tisdag 24 november 2009

En månad kvar....

Idag är det exakt en månad kvar till julafton!!!!!

En månad kvar och vi har bestämt oss för vad vi ska hitta på.

Vi ska fira julen i grannemiratet Ras Al Khaimah på ett resort och spa som ligger där precis vid stranden... Mmmm så mysigt och härligt det ska bli.

Nedan kommer lite bilder på var ni kan hitta oss om en månad:-)










Så här ligger det till... Vi kanske inte kan resa till Sverige eller ett annat land för att Joakims visa är under process och då går det ju inte att lämna landet för han har inget pass. Det känns då dumt att vänta in i sista minuten och så kanske det inte finns några flygbiljetter kvar och kanske heller inga andra alternativ finns!


Man får som sagt inte jättemycket julkänsla i denna värmen så då kan man ju istället göra något helt annorlunda på julen istället för att göra det halvdant liksom.


Så vi tänkte fira julafton i detta paradiset istället. Vi byter ut glöggen mot fruktdrinkar. Vi byter ut julfrukosten mot hotell buffe frukost, julmiddagen byter vi ut mot oxfile. Men vi byter inte ut något för julklapparna inte. Nä de har vi kvar:-))


Jag kommer att ta semester från den 20 till den 24. Det är 5 arbetsdagar men med helger före och efter så blir det 10 dagar! Så härligt det ska bli med semester!!! Längtar redan:-)


Jag älskar ju traditionellt julfirande men jag tror garanterat att det kommer i framtiden!

Någon som är sugna på att byta ut ert traditionella julfirande med vårt är välkommna och boka in er på paradiset:-)


Hur ska ni fira er jul? Berätta!!!


Annars så är allt ok. Fortfarande lite krasslig så jag är väldigt trött om kvällarna...Det ska bli skönt med 3 dagars ledighet snart och bara slappa.


Nu kallar duschen och efter det ska vi bråka om vilken film vi ska se. Jag vill se Julie och Julia och Joakim vill se Public Enemies. får se vem som vinner!


Ta hand om er!

Kram C




4 kommentarer:

  1. Åh stackars er som inte får uppleva den svenska härliga julstämningen - då himlen är grå, och regnet piskar i ansiktet så fort man går utanför dörren. Nästa år kanske...;-)
    Inte ens tomten far till Skåne längre.....puss bitterfittan Jess

    SvaraRadera
  2. Vi åker till Sri Lanka på julafton då Olof ska på kurs där 28-30 dec. Lika bra att passa på att ta några extra dagar och kolla in stället :P

    SvaraRadera
  3. Min älskade bitterfitta Jess!!! Hahaha där fick jag mig ett gott skratt! Men tror du iaf inte att tomten kommer, det tror jag du har väl varit snäll i år eller??

    Puss puss saknar dig i massor!!

    SvaraRadera
  4. Ville bara varna lite för Hilton Resort i RAK, dålig service & lite otrevliga när jag var där iaf..

    Rekommenderar annars: Al Hamra Fort Hotel & Resort eller The Cove Rotana Resort.

    Båda i RAK. Den sista av dem otroligt mysig.

    Mvh

    M

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!