onsdag 25 november 2009

Dry day and Eid Mubarak!

Idag säger man Eid Mubarak till höger och vänster här och skickar hälsningar. Happy Eid, Glad Eid. Det innebär långhelg. Underbart.

Vi inledde helgen med ett restaurangbesök på en mycket trevlig italiensk restaurang. Än en gång, förenade nytta med nöje och fick en rundvandring på hotellet. Dock tycker jag faktiskt det bara är nöje måste jag säga. Det är ju skoj att se hur rummen ser ut mm.

Det blev en trerätters idag. Förrätt- Mozzarella, tomater, pesto. Huvudrätt - Svart tagliatelle med räkor och tomat och basilika sås. Efterrätt - Pannacotta med hallonsås. På det en dubbel espresso. Satt fint och nu är man mätt och trätt. Det blev inget vin till maten. Varför? Jo det är dry day här. Det serveras inte alkohol någonstans. Tom maträtter med alkohol blev vi upplysta av vår söta servitris att det serverade inte heller. Såsom tex tiramisu. De håller hårt på det. Ingn alkohol och det går väl an:-) Vi klarar oss en dag haha. Men tror ju givetvis att de förlorar en del på det på hotell, barer och restauranger då det säkert är många som vill gå ut idag när man är ledig imorgon men men så är det!

Nu är vi som sagt hemma igen och mätta och småtrötta. Är fortfarande inte helt bra!!! Lite halsont och trött trött... Men nu kan jag vila ut. Ser fram emot att få sova länge imorgon och inte höra den jobba väckarklockan!

Sov sött så hörs vi imorgon:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!