lördag 31 oktober 2009

ZOO

Ja vi var ju på zoo idag i Al Ain.


En skoj utflykt, se lite annat och så. Det var väldigt lugnt och skönt där. Lite av en kontast mot Dubai som är stimmigt, mycket trafik och så. SKÖNT! Det var grönt, där var berg, blommor och såklart en massa djur som jag har tagit kort på.


Ni vet att resor och produkter är en av mina passioner i livet. Djur är också en stor passion. Jag älskar djur. Därför jag alltid haft djur i hela mitt liv. Hundar, katter, fåglar, fiskar, hamstrar mm. Visste ni att när vi bodde i London så tjatade jag mig till en hamster. Han hette Pumba och jag släppte ut han i badkaret så han fick springa där. När vi flyttade så smugglade vi med honom hem i bilen på autobahn. Han var lite sliten väl hemma i Sverige. Mamma fick den stora äran att ta hand om Pumba när vi skulle flytta till Dubai. Hon tyckte det var sådär kanske jag kan nämna. En liten kille fick den istället:-)







Han på bilden ovan, min kära pojkän Joakim är TYVÄRR allergisk mot katter. Dessutom är det lite dumt att skaffa ett djur när man bor här. Bättre att vänta. Får nöja mig med att titta på kamelerna och djuren på zoo:-) Sen får det bli en hund för det är han inte allergisk mot eller en allergifri katt!



Detta tåget åkte vi genom parken med. Det UAE så stannade det efter en 7 min utanför en kiosk för att man skulle handla snacks. Glass, vatten, läsk till och med popcorn!! Och mycket riktigt så var det många som var tvungna att handla... Ja vad ska man säga... Värre än de inte skulle få mat och dricka på flera timmar! En kvart alltså tog turen och på den tiden stod tåget stilla halva tiden för att folk skulle handla snacks!!



Här ser ni en buffel av något slag. Håll med om att det är fina omgivningar. Ganska kul faktiskt att se djuren i denna lite mer exotiska natur än på Köpenhamns zoo!



Måste väl vara ett av de sötaste djuren som finns!!

Heter han inte Timon, han som var med i Lejonkungen. Här ligger de ett helt gäng och gosar de små sötnosarna:-)




Katthuset. Här var en massa kattdjur. Tigrar, lejon, pantrar mm.

Visste ni förresten att jag har KLAPPAT flera tigrar på min bacpackingresa i Asien. Det var en av de största upplevelserna i mitt liv!





Som sagt fina omgivningar och en lyckad dag. Fast måste erkänna att lite varmt var det... Kanske skulle man väntat några månader tills det inte är lika varmt eller åkt lite senare på dagen. Tydligen har de ett nattzoo med!


Tog en stund att köra. ca 3-4 timmar tur och retur.


Efter det åkte jag till Geant och handlade. Måste ju fylla på med lite godsaker till vi får fint besök imorgon av bästast Jess och Tobbe. De sitter förresten på ett flyg just nu på väg mot ett livs äventyr. Bosätta sig här i Dubai. Jag tycker att de är coola det måste jag säga!


Nu dags för en dusch och sen krypa ner och kolla film.


Sovsött vänner!

Puss C







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!