torsdag 29 oktober 2009

Mitt arbete.

Som jag skrev igår så var det NI läsare som fick välja nästa rubrik. Det kom 2 futtiga kommentarer.... Men men, G ville att jag skulle skriva om mitt arbete. Kära Jess ville veta varför vi inte skulle till Goa istället för Mumbai. Det kan jag svara först på!



Goa är också intressant där finns ju stränder och så med MEN det känns som att ska man uppleva Indien så är det allt myller i Mumbai jag vill se. Det är ju verkligen Indien!! Stränder har vi ju här i Dubai. Dessutom finare än vad jag har sett som finns i Goa så Jess ni får hänga på till Mumbai istället:-)



Ska berätta lite om mitt arbete nu medans purjolökspotatisen står i ugnen. Sen ska jag steka beef sirloin, laga rödvinssås, steka sparris och champinjoner och inta en god helgmiddag på balkongen. Låter bra va? Det är ju helg... IGEN:-) Tiden springer iväg som vanligt man blir nästan lite rädd...!



Min titel är Training Coordinator. Titlar är viktiga här by the way, inte för att jag bryr mig men så är det iaf. Alltså Utbildnings koordinator på svenska.



Jag kommer till jobbet, öppnar min mail. Mailen är mycket viktig i jobbet. Det är här man gör allt arbete. Så Volvo har många olika återförsäljare som man givetvis vill utbilda. Vi har ca 20 utbildningar på en termin. En termin är lite som när man gick i skolan. Typ sept efter ramada börjar det sen fortsätter det fram till jul. Sen börjar vårterminen i januari och fram till slutet av juni. Jag har kontakt med en viss person från olika marknader tex en person härifrån, en från Saudi, en från Yemen, en från Beirut, Iran, Irak mm mm. Mellanöstern och Afrika.



Jag mailar ut vilka utbildningar som kommer att gå. Sen anmäler de dem som de vill ha med på utbildningen från sitt företag. Jag anmäler dem. Det som då kommer efter det är: Hotellbokning, busstransfer från hotell ut till Jebel Ali där jag sitter. Visum, lunch catering, mm mm. Koordinera allt. Vi har givetvis även lärare som kommer från Sverige och runt om i världen. Jag gör även fakturor. Beställer saker som tex kontorsmaterial, kaffe, mjölk osv.



Jag gör budget varje månad till min chef för träningar. Ja jag gör lite alltmöjligt. Hjälper lärarna att trycka ut material, bränna cd skivor. Tar kort för varje kurs.



Allt är iaf jättekul och tiden går fort!!! Det var lite om mitt jobb, men nu är det helg så nu ska vi egentligen inte prata jobb;-)



Denna helgen, eller nästa v här i Mellanöstern kommer Jess o Tobbe!!!!!!!!! Fan va skoj!!!!!



Hörs i morgon och önskar er en trevlig helg ni som är i Dubai iaf-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!