söndag 25 oktober 2009

Sommartid slut...

I Sverige iaf. Här är det ju sommar alltid och även tiden är detsamma alltid. Det innebär dock att det är 3 timmars skillnad nu mellan Sverige och Dubai...



Sitter här med ett glas rött och middagen är intagen på balkongen i vanlig ordning. Mys. När älskling kom och hämtade mig idag efter jobbet så var vi båda sugna på att ta ett glas vin men vi hade inget vin hemma så vi körde förbi lägenheten och fortsatte istället till Ajman och hole in the wall som ni känner till vid detta laget. Dock gick det inte lika snabbt som vanligt då vi såklart hamnade i rusningstrafiken. Det är många som jobbar i Dubai och bor i Sharjah så därav dessa helvetes köer... Det tog oss 2 timmar att köra och sen en timme hem så totalt ca 3 och en halv timme för att inhandla lite vin och öl.. Men det är det ju såklart värt så man ska inte klaga. Vi är glada att vi kommit på denna lösning! Passade också på att handla lite rosa bubbel som jag tänker bjuda en kär vän och hennes pojkvän på när de kommer hit.



Jag kanske inte har nämnt det så mycket här men en mycket kär vän till mig ska flytta hit och nu är det definitivt officiellt. Jag är så himla glad för det och kan nog inte riktigt fatta det förrän de är här. De är så coola och bara kommer hit för att söka jobb och prova på ett lite annat liv. Jag ska göra mitt bästa när de kommer och visa dem runt mm mm. Det ska bli så KUL!!!! På lördag flyger de och landar här mitt i natten:-))) Cant wait!!!



Min spadag igår blev bra. Började med skön, avslappnande och behövlig massage med aromaterapi. Sen var det naglarnas tur och det blev fransk manikyr denna gång. Efter det klippning. Det var en ny tjej, alltså hennes första dag på stället så hon var EXTRA noggrann. Klippningen tog 2!!! timmar. Det var en speciell teknik från Vidal Sasoon som hette Wash and go. Bra för mig som absolut inte har tid att fixa o dona med mitt hår! Det blev jättefint och jag var nöjd med allt och plånboken blev lite tunnare:-)



Denna veckan är det busy på jobbet för har många personer som kommer nästa vecka med chefer från Sverige som kommer. Men det är kul det är det när man har att göra. Jag kommer ALDRIG att klaga på det efter mitt förra meningslösa jobb!



Nu ska jag sippa klart på mitt röda vin ute på balkongen sen blir det en dusch sen sängen och det sista avsnittet på Svenska Hollywoodfruar:-)



Önskar er en mysig söndagskväll!

1 kommentar:

  1. Hej gumman ursäkta att jag inte svarat..du messade mig förra veckan men jag kunde inte läsa det. Kan du inte maila ditt nummer till FB...måste prata hoppas allt är bra med er puss och kram Cattie

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!