måndag 26 oktober 2009

Service charge.

Tänkte berätta ännu en sak som existerar här i Dubai...

Man slutar liksom ALDRIG att förvåna sig här!



I lördags när vi skulle gå ner till poolen så stod vakten vid ingången, som han brukar. Han stoppade oss och frågade om vårt lägenhets nummer. Jag lämnade det glatt och fick då se en "black list" där stod vårt lägenhetsnummer med. De som inte hade betalat serviceavgiften till huset. Ja men sa jag vi betalar ju hyran till honom varje månad. Ja det spelar ingen roll. Ni får inte utnyttja poolen och garagen om inte han har betalat!!!!! Där står man liksom med badgrejor och ser fram emot att ta ett dopp och ligga och mysa i en solstol då blir man stoppad och får inte nyttja poolen när man betalar en STOR summa i hyra varje månad.



Vi gick iaf till management och pratade med dem och ringde vår hyresvärd. Ja han skulle komma och betala imorgon sa han. In Shallah säger jag... Det DÄR kan man ju inte lita på. et löste sig och chefen gick till vakten och sa ok vi fick bada... Ska kolla innan nästa helg om han har betalat. Jag smiter ner och simmar efter vakten har gått, kl 18. Då är det iaf fritt fram:-)



Som sagt.. Hela tiden en massa nya konstiga saker som dyker upp efterhand. Tydligen så var det en tjej som jobbar på Joakims jobb som hade betalat hyran för ett helt år som man gör här i många fall. Hennes hyresvärd hade vägrat att betala den här service avgiften så det var ju lite tråkigt för henne. Att betala massor i hyra och sen inte ens ha tillgång till poolen... Surt.. Vi hoppas att allt löser sig till det bästa och att vår betalar. Det tror jag, för han är sjysst men NÄR kan man aldrig veta:-)



Inte så mycket annat nytt att rapportera. Ganska så trött efter en busy dag och 40 längder. Nu är det slappa som gäller. Klockan ringer kl 06.50. När jag kommer till jobbet förresten varje dag kl 8 så sätter jag på mix megapol. Men då är det minsann nattmusik som spelas haha för då är ju klockan bara 05 i Sverige. Får vänta en hel timme till Äntligen morgon programmet med Adam Alsing :-)



Höres imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!