torsdag 22 oktober 2009

Flygkraschen i Sharjah.

Har ni hört om den? Sharjah är ett emirat som ligger precis intill Dubai. Vi är grannar. Det tar ca 40 min att köra dit härifrån.

Fruktansvärt.. Har flygit därifrån många gånger. Där finns ett lågpris bolag som heter Air Arabia som flyger därifrån. Kraschen var ett fraktplan från Sudan med 6 själar ombord. Byggt 1954. 2 av mina kollegor hade varit där och spelat golf. De såg kraschen... De tyckte att planet kom in väldigt lågt... Sen lade det sig ner liksom på sidan och sen exploderade det. De var 100 m därifrån och kände tryckvågorna och värmen. Hemskt!!!!! Så nära så nära...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!