lördag 31 oktober 2009

Al Ain.

Godmorgon mina vänner. Vaknade för en halvtimme sen. Kl 08 alltså... Men det kanske inte är så konstigt då man somnar kl 22 som en annan pensionär:-) Jag är så trött om kvällarna så det inte är klokt. Nu har jag kommit fram till vad anledningen är. Jag tror att jag lägger ner så mycket energi på mitt jobb på veckodagarna, tränar, lagar mat mm sen är jag helt slut om helgerna. Det tror jag det beror på!



Vi var nere på stranden igår. Det var första gången på många månader. Men nu börjar den här härliga perioden då man kan gå till stranden och vattnet svalkar. Vi var härnere på Jumeira beach. Jag gick en låång promenad längs vattenbrynet. Sen blev det faktiskt mulet. Första gångn sen i mars!!! Lovely! Tänk att man skulle tycka det är så skönt med lite mulet väder. Jaja det varade inte så länge. Efter en timme vart det sol igen. Vi intog lunch på en italiensk uteservering på walken. Pizza, så sen var man ju proppmätt. Gick upp till balkongen, drack kaffe och läste. Jag läste ut Jonas Eckel. Den var ju så kort ju!



Tog några glas vitt innan vi promerade ner till den mexikanska restaurangen. Där drack vi alkoholfria jordgbbs margeritas och åt qesadilla. Mycket gott men jag RULLADE därifrån... Äter ju jättenyttigt (tycker jag iaf) hela veckan sen har jag en dag då jag äter lite som jag känner. Det straffade sig igår då jag var alleles illamående. Vi gick hem och kollade på Americas got talent i sängen, sen slocknade vi ganska snabbt:-)



Idag- Ny dag och ny energi. Såhär på morgonen iaf! Jag känner mig jätteglad för att vi ska åka till Al Ain, ligger på andra sidan än Dubai där det är lite mer berg och så! Vi ska på ZOO! Tjohoo! Ska bli jätteskoj!! Jag vill hitta på lite annat än bara poolen och stranden. Se lite av UAE. Först tänkte vi åka och snorkla i ett annat emirat men det får bli en annan dag. Idag är det zoo som gäller!



Nu ska jag laga äggröra och kaffe sen är det dags att göra sig iordning!



Förresten idag är det Hallowen!För det är det ju idag kom jag på nu... Vi ska inte på någon maskerad eller så men för mig är det Alla Helgons Dag då man ska tänka på sina nära och kära som är på andra sidan.... Jag tycker det blir för mycket USA kopierande... Jag kommer inte ihåg att man när jag var liten klädde ut sig till en massa monster mm. Den enda gången jag har klätt ut mig var på påsken, på skärtorsdag. Då var jag en påskkärring och gick runt i Bunkeflo och tiggde godis. Det var skoj. Låt oss hålla oss till det,

'

Puss C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!