lördag 24 oktober 2009

Vår mysiga lilla etta:-)

Sådärja. Nu ska ni få se lite bilder på mysettan med! Vi börjar med lilla köket.



Finns det man behöver. Tvättmaskin, spis, kyl:-)


Visst har jag gjort mysigt härinne på toaletten. Ljuset doftar dessutom vanilj!



Salongen haha. Tv och säng. Ingen soffa får plats. Men till höger ser ni en liten puff. Den är bra att lägga kläder på när man inte orkar ta in dem i garderoben! Liksom en avlastningsplats.



Sist men inte minst. Vår Jättestora säng. Det fanns redan en madrass till sängen men då vi har köpt en extra som vi har burit runt nu till hotell osv så fortsätter vi med det. Den är jättestor och hög och så skön så skön:-)


Ja som ni ser har vi en liten etta. Det innebär ju att gäster som kommer hit dessvärre inte kan bo här när de kommer. Utan måste helt enkelt ta in på hotell. Så är det! Här får det endast plats med mig och Joakim. Fast den är liten så tycker jag den är riktigt mysig ändå. Det viktigast för oss nu är läget och balkongen.


Gårdagen blev det lite städning. Men jag lovar det går undan nu! Vi gick en lång promenad härnere i Marinan och gick bort till Mariott och Azur och tog ett glas vin. Efter det hittade vi en mysig pizzeria med röd, vitrandinga dukar. Lampor på bordet och italiensk musik. Jättegoda pizzor dessutom som inte var så flottiga. Mer italienska stuket som jag iaf gillar mer. Kvällen avslutades framför tvn och Americas got talent och med Ben and Jerry glass!


Idag har jag kört bil för första gången på ett halvår härnere. Det kändes bra, inga problem. Dock fick jag först köra och tanka.... Då lampan lyste...Blir man förvånad;-)

Körde till Geant borta på Battuta mallen och handlade frukt, grönsaker och lite annat för veckan. Kan dock inte köpa för mycket då det inte får plats i lilla kylen! Vi handlade där innan och det är fortf nära och bra nu. Gillar att ha koll på var sakerna finns i en mataffär. Det är så jobbigt att behöva gå runt och leta efter saker....


Vet ni vad jag snart ska göra?

Jag ska gå ner härnere, precis vid vår ingång. Där har dem en allt i allo salong med behandlingar, vaxning, naglar, frisör. Kan det bli bättre? Jag ska börja med massage....Sen göra mina naglar, sen klippa mig! Det är dags för klippning kan man kanske säga då senast jag klippte mig var i... Februari!!!!


Ha en mysig lördag eftermiddag alla!






2 kommentarer:

  1. Hej gumman!
    Det var trevligt att ser er fina lilla lägenhet.
    Balkongen ser ju mysig ut med fin utsikt. Där måste ni ju trivas.
    Puss och Kram mamma o Göran

    SvaraRadera
  2. Trevligt med lite bilder från lägenheten och fin utsikt ni har också :)
    Kram Bison

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!