torsdag 15 oktober 2009

Oj... Kankse...

Dags att uppdatera lite här:-)

Var väl en vecka sen eller så.. Lovar att bli bättre, lovar!


Ok.

I fredags flyttade vi in i vår nya lya!

Städade balkongen som var som en öken... Så sjukt mycket sand. Jag sopade och sopade och moppade och moppade. Tvättade glaset på balkongen så det sken! Härligt, då kändes det bra att sätta ut balkongmöblerna och njuta av en underbar marinautsikt som senare övergick till en cool Dubai skyline. Jag måste säga att jag trivs mycket bra i Marinan. Det känns liksom så konstigt att man är så nära allt. Stranden kan man bara gå till, tar 3 min. JBR walken, restauranger, affärer. Och det tar bara 15 min till jobbet på morgonen.. Men dock lite mer när det är trafik. Igår fick jag sitta i 50 minuter hem..


Jaja vi städade och fixade och flyttade in saker ändå såg det ut som ett bombnedslag, varför? Jo för att där fanns ingen garderob!!! Den fick vi inte förrän några dagar senare. Och inte ihopsatt nänä utan i ett paket. Ja IKEA.

Vi tog en kväll för att fixa det efter jobbet och vi höll på i en sådär 4 timmar. Eller j fixade jag såg mest på och försökte komma med förslag. Det gick sådär kanske man kan säga... Det slutade med att vi fick montera ner hela garderoben igen efter att J frågade mig om det var ok att kanske bara lägga allt på hög, såga av stången man hänger kläder på och strunta i dörrarna. NEJ TACK!!! Montera ner montera ner!! Och det gick så det var ju tur!


Några dagar senare fixade han det dock:-) Så nu har vi en garderob att hänga upp alla kläder i , skönt det:-)


Jag är fortfarande helt slut om kvällarna och jag ljuger inte när jag säger att jag faktiskt somnar vid 21 om kvällarna. Är ju inte van vid att sitta framför datorn så länge om dagarna och ögonen tar lite stryk av det..Känner att ögonlocken vill ner ner haha.


Vad mer har hänt? Jo jag har varit alldeles ensam på jobbet denna veckan och det känns bra. Detta ska väl jag fixa!


Jag har simmat i vår nya fina pool som är ca 30 meter och alltså som en riktig simbassäng! 1 km blev det häromkvällen.


Jag har varit hos nagelsalongen och gjort manikyr och pedikyr så nu sitter jag här med alldeles nygjorda röda naglar:-) Jag har träffat Marie, vi var i "trädgården" på Ibn battuta mall och delade en mezze plate. Massa goda arabiska småplock! Pratade och pratade och tiden sprang iväg som vanligt.


Igår träffade jag den tjejen som jag skrev om tidigare från midsommarfesten i somras. Vi var nere på favvon wavebreaker. Tog lite vitt, snackade och njöt av havsutsikten och solnedgången. Jättetrevligt och sen mina vänner så kunde jag GÅ hem. Hur skön känsla var inte det? 10 min sen var jag himma i lilla lyan!


Nu är det HELG igen.

Ikväll ska vi till ett hotell. Jag ska kolla in det och så blir man bjuden på middag så kombinerar nytta med nöje inte fel!


Det blir definitivt IKEA, upphängande av tavlor, fixande och en massa sol och bad. Ser fram emot det!


Ha nu en härlig helg ni med!!

Kram C

1 kommentar:

  1. Hej vænnen!
    Låter ju jætteskønt med nya lyan! Allt blir så mycket lættare nær man har næra till allt! Tjohoo!
    Ska bli hur kul som helst att hælsa på dig!!! Længtar!!
    Jag ær just nu i Oslo o jobbar..
    Ha det fint, gumman! Hælsa mannen!
    STOR KRAM
    Maria B

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!