fredag 2 oktober 2009

Tio i sju!



Goodmorning...


Ja, jag vaknade tio i sju i morse. Exakt mittemellan de tiderna jag brukar gå upp. Ibland 7 och ibland tjugo i 7. Jag var klarvaken och det var ingen ide att somna om igen. Jag tycker det är mysigt om morgnarna... Tittade ut och inte en bil på vägarna. Dock var där byggare på bygget framför vårt hus. De stackarna verkar jobba fast det är fredag. Det är ju allas lediga dag här...


Är ju ledig idag, så skönt så skönt. Sa igår att va skönt att få sova ut imorgon. Men jag antar att det är att sova ut när man inte blir väckt av alarmet.


Bilden till vänster, Johnny Rockets. Där var vi igår och syndade ordentligt. Har ni varit där? De har de BÄSTA hamburgarna. Ska man synda och äta onyttigt så ska man helt enkelt gå dit. Det är en amerikansk kedja, såklart haha. Det är inrett efter 50-60 tals stil. Med jukeboxar, röda diner soffor.. Milkshakes. Ja ni vet så som det ser ut när man kollar en gammal amerikansk film. Skitcoolt. Och smarrigt.


Det finns några olika här i Dubai. Bla på marina walk och Mall of emirates. Vi gick till mallet, närmast. Utanför restaurangen alltså i mallet så finns en "nöjespark" Med karuseller, spel, sockervadd mm mm. I ett stånd så såg vi en stor stor nalle där det stod I love you på. Den ville jag ha! Man skulle föra något över en spriral och inte nudda vid den... Såg lätt ut men var svårt... Ingen nalle vanns där inte!


Avslutade kvällen med Amerika got talent. Skoj! Hade inte sett det innan. I juryn satt David Hasselhoff, Sharon Osbourne och en som varit med i Apprentice. Är lite trött på idol så detta var bättre! Var en kille som sjöng opera något så oerhört bra så man rös i hela kroppen! Han hejar jag på:-))


Kaffe nere i lobbyn... J kommer snart ner så ska vi äta lite frukost. 2 långa lediga dagar framför oss. Sista helgen på hotellet så nu måste vi ju njuta av det!!! Hahaha! Jaja... Planen idag- Gymma och poola lite nu på förmiddagen sen gå till MoE. Shoppa lite!!!! Ja för att nu har jag fått lön:-) Det är en underbar känsla:-) Det var väl ett halvår sen det hände sist! Ska gå själv, tycker det är det bästa när man ska shoppa. Vad tycker du?


Ikväll ska vi på en fest hos några andra svenskar, blir skoj!


Jobbet... Igår var det sista dagen som A var där hela dagen med mig... Hon kommer in nästa vecka endast på eftermiddagarna så att jag kan vara själv och fixa på morgonen och sen spara frågorna. Det är mycket saker, det vill jag lova! Då jag inte har hållt på med ekonomi och så innan men jag lär mig. Tycker ju att det är väldigt roligt:-)


Nu kom J så nu är det breakfast time.

Ha en bra fredag!!!!


Kram kram

2 kommentarer:

  1. Hej kära faster! Hur får man tag på dig? Tänke prata med dig om att vi tänkte komma någon gång:D Kanske i jan eller nått:D Kramen

    SvaraRadera
  2. Skoj!Bara att maila mig så pratar vi där

    Kram kram

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!