tisdag 1 december 2009

Liite kyligare...

December har börjat. Det märks. Det har blivit liite kyligare och lite mer moln på den annars så blå himmeln. Jag tycker det är skönt. Det är skönt att det är lite mörkare ute och lite svalare. Igår tog tag på mig kavajen. Första gången på mycket länge. Alltså det behövs väl egentligen kanske inte men det är ju lite kul också att kunna ta på sig en kavaj. Åhh vad jag saknar vinterkläder hemma såsom snygga stövlar, jackor mm. Iaf nu när det börjar bli lite annorlunda väder här så kan man passa på att försöka julmysa lite. Jag vill ju så gärna få lite julkänsla!

Imorgon är vi båda lediga så nu har jag krypit ner i sängen och tycker att det är underbart att man slipper väckas av väckarklockan imorgon. Sova uuut.....
Ska åka till Mall of Emirates, se julpynt, shoppa och givetvis se firande av nationaldagen. Se om man kan hitta något sådant. På kvällen tända ett ljus, dricka glögg och äta pepparkakor. Kanske baka. Kankse hittar jag någon julklapp i mallet. Film... Ja det blir planen imorgon. Att hitta lite julkänsla.

Ni vet ibland när man är i Sverige, är ledig och bara kan sitta inne en hel dag med tända ljus och mysa och bara inte göra någonting. Det har inte jag gjort på hur länge som helst!! Men som sagt nu när vädret slår om så blir det mer av sånt.

Berättade ju för er häromdagen att det inte fanns vanlig saftglögg på Ikea. Idag ringde telefonen och det var en person från jobbet som skulle komma på besök till Dubai från Sverige. Har aldrig träffat honom innan men vet ni vad han frågade. Är det något du önskar att jag tar med från Sverige? Nä men vad är oddsen liksom...!!! Glögg, glögg, glögg helst alkoholfri och du gör mig lycklig! Vilken tur man kan ha ibland va?

Nu säger jag Godnatt mina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!