söndag 13 december 2009

K.A.O.S

Here we go again...



Det regnar...

Litegrann..


Vilken kaos dag!!! Herregud. Amen ni ser ju bilderna. Det regnar här och då blir det så här kaosartat..


Samma sak förra året.


Började med att jag kom till jobbet och då fungerade inga datorer. Nä because of climate säger it killen. Jahaja. Datorerna klarar inte det heller tydligen. Verkar ju inte klokt dock!! Jag fick vänta i 4 timmar på att min dator skulle börja fungera. Vad göra då? Ja det finns ju inte så mycket att göra när inte den funkar så kaffepaus och tidningsläsande några timmar. Kul när det har varit helg och man har hur många mail som helst som ligger och väntar!


Pratade senare med J. Han hade inte ens kunnat komma ut ur det området jag jobbar i. Allt var avspärrat. Tog honom 2 timmar att komma till jobbet... Och det tog 2 timmar att komma hem. ALLT står still. Folk går ur sina bilar mitt på motorvägen. Ja man kan inte förstå om man inte ser det men ni ser ju bilderna så...


Det är Lucia idag men inga lussetåg här inte. Får bli ett annat år. Jag kunde ju i och försig lussat lite imorse men det bidde inte så;-)


Kaos som sagt hela dagen. Nu inne i värmen och vi har ätit. Jag har hittat cous cous! Oj va bra det är och oj vad gott det är. Och lätt att göra och nyttigt. Hur har jag kunnat missa detta superba alternativ till pasta, potatis och ris? Man tar alltså bara samma mängd vatten som cous cous. Kokar upp det sen häller man i cous cousen och sen är det klart. Tada! Prova det om ni inte redan har gjort det!


Igår ringde det på dörren och in kom en massa dvd filmer, me like! Vi valde ut 10 st. 100 Dirham tot. De senaste bla Rebound och en massa andra. Synd bara att vår dator trilskas och stängs av efter en kvart!!!!!!!!!!! Får snart införskaffa en ny känns det som.


Hoppas ni har sett Lussetåg och ätit en massa lussebullar! Snälla kan ni inte skicka ner några till mig!!! Går inte att baka här pga jästen. Men kanske tar vi oss en ikea pepparkaka dagen till ära uppkrupna med filtar i detta kaosartade ökenland!


Puss C









1 kommentar:

  1. Oj då vilka mängder vatten. Förstår att det blir kaos. Det är inte byggt för att det skall kunna regna tydligen. Brunnar!?
    Har tittat på golf från Dubai i helgen. Damerna denna gång.
    Ha det gott. Hoppas att det snart har torkat upp hos er igen.
    Kramar Karin & Mats

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!